Bugün - Friday, March 29, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

VI. Hisarlı Ahmet Sempozyumu Kütahya'da başladı...

Kütahya Güzel Sanatlar Derneği & Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nın birlikte düzenledikleri, artık geleneksel hale gelmiş bulunan VI. ULUSLARARASI HİSARLI AHMET SEMPOZYUMU Kütahya Hilton Garden İnn Oteli salonlarında gerçekleştiriliyor. Bu yıl 28-29-30 Mayıs 2015 tarihleri arasında müzik uğraşanlarını bildirileriyle ağırlayacak olan sempozyumun teması “Müzik Dinleme ve Çalgı Performansında Ses-Tını-Algı Bileşenleri”...

KONGRE SEMP.PANEL Haberi - Tuesday, May 26, 2015 - 15:22
Kütahya Güzel Sanatlar Derneği & Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nın birlikte düzenledikleri, artık geleneksel hale gelmiş bulunan VI. ULUSLARARASI HİSARLI AHMET SEMPOZYUMU  Kütahya Hilton Garden İnn Oteli salonlarında gerçekleştiriliyor. Bu yıl 28-29-30 Mayıs 2015 tarihleri arasında müzik uğraşanlarını bildirileriyle ağırlayacak olan sempozyumun teması “Müzik Dinleme ve Çalgı Performansında Ses-Tını-Algı Bileşenleri”...
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

6th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF HISARLI AHMET

Program”

(PDF OLARAK İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ)

 

 

THURSDAY 28 MAY

9:00

registration

9:30

OPENING CEREMONY

11:00

Invited Speaker

"Hisarlı Sempozyumlarında Gelinen Nokta ve Müzik Üzerine Çalışmak “

 Fırat KUTLUK

12:00

Lunch

13:00

Session I

Chair Türev Berki

Session II

Chair Özlem Doğuş Varlı

 

Müzik İncelemesinde Netnografik Yöntem

Turgay Gündoğdu

 

Orta Anadolu Abdal Müziğinde Tını ve Abdal Tınısının İcadı: Bağlama Örnek Olayı

Barış Gürkan

 

Müzik İncelemesinde Netnografik Literatür:

Sanal Scene ve Sanal Topluluklar

Aslı Arıkan

Melez Bir Tını: Divane

Celalettin Budak

 

Sanal Bir Topluluk Olarak Sofar İstanbul:

Küresel ve Yerelin Bağlantılılığı

Hakan Saraç

Bağlamada Tavır, Düzen ve Duyum İlişkisi Bakımından Konya Tavrına Dönük Bazı Tespit ve Öneriler

Attila Özdek & Soner Algı

 

Bir Aracı Olarak Tınının Değişim ve Dönüşümü:

Doğa İçin Çal Örnek Olayı

Zeliha Yiğit

Davuldaki Ses-Tını Farklılıkları Üzerine Bir Çalışma

M.Devrim Babacan

14:45

Coffee Break

15:00

Session III

Chair Gökmen Özmenteş

Session IV

Chair Ayten Kaplan

 

Flüt Tekniğinin Bir Öğesi Olarak Ton Çalışmalarının Önemi ve Türkiye’deki Konservatuvarlarda Lise Seviyesindeki Flüt Eğitiminde Ton Geliştirmede

Kullanılan Metotlar

Ceren Hepyücel  &  Çiler Akıncı

Çalgı Performansında Kültürel Doku Etkisi -Yedi Sekizlik Ritim Algısı Örneklemi

Uğur TÜRKMEN

 

Konser ve Stüdyo Kayıtları Arasındaki Tınısal Farklılıklar ve Dinleme Pratikleri

Erdinç Öztan & Bahar Sarıboğa & Çiler Akıncı

Gelenekten Digital’e Bir Çalgı:  Horlatma Kavalı

Serdar Kastelli

 

Bando Performansında Mekân ve Müzik Türünün Tınıya Etkileri

Hüseyin Bayram

Kütahya Türkülerinde Farklı Tınılar

E. Funda Türkmen &Özlem Elitaş

 

Keman Eğitiminde Pisagor ve Just Entonasyon

T. Hicret Çöl & Gonca Yerlikaya

Telli Çalgılarda Ses Tablası Titreşimlerinin Tını Üzerindeki Etkileri – Ud Örneği

Emir Değirmenli

 

Messıaen Müziğinin Rengi

Gözde Gürün Demireriden

Türk Makam Müziği’nin Kültürel Anlam İnşasında Tını Faktörü

Ahmed Tohumcu

 

 

 

 

FRIDAY 29 MAY

 

Morning

09:30

Session I

Chair A. Serkan Ece

Session II

Chair Ayten Kaplan

 

Neoliberal Bir Temsil Olarak Türkçe Pop Müzik Videolarında “Yatak” İmgesi

Arda Kaya

Bir Saygun İmzası: [5,3,3]  

İsmet Karadeniz &Türev Berki

 

Müziği İzlemek ve Değişen Görsel Algı; Klasik Müzik Videolarına Postmodern Bakış

Fırat Kutluk

Beethoven’ın Erken Dönem Piyano Sonatlarında

Gelişme Bölümlerinin Tematik Analizi

Ferhat Çaylı  &  Mehmet Yüksel

 

Belgesel Film Özelinde Video Amaçlı Tını Üretim ve İşlemede Kullanılan Güncel Teknikler

Cihan Işıkhan

Bir Form Algısı İkilemi: Brahms, Opus 83

Giray Koçaslan & Türev Berki

 

Godfrey Reggıo ve Ron Frıck Belgesellerinde Görüntü, Müzik ve Ritim

Hakan Yılmaz

 

10:45

Coffee Break

11:00

Session III

Chair Uğur Türkmen

Session IV

Chair Çiler Akıncı

 

Metin(Partisyon, Kayıt) ve Bağlam: Glenn Gould’un 1955 ve 1981 Tarihli Goldberg Başkamaları’nın

Bağlamsal Bir Analizi

Kubilay Mutlu

 Çocuk Korolarında Tını Arayışları “Curven El İşaretleri”

Emel Funda Türkmen

 

Bartók Müziğinde Karakteristik Armonik Oluşumlar

Serkan Özçifci

“Opera/Şan Pedagojisinde Tınısal Aktarım Ve Türkiye'deki Yansımaları”

Berna Özkut & Gökmen Özmenteş

 

Müzik Analizinde Ritmsel Uyuşum/Kakışım

Oluş Alkan & Gözde Gürün Demireriden

“Piyano Sanatçılarının, Piyano Akortçularından Tanısal Beklentileri Üzerine Bir İncelme”

Suat Dandinoğlu & Çağhan Adar

12:00

Lunch

 

Afternoon

13:00

Session V

Chair Türev Berki

Session VI

Chair A. Serkan Ece

 

 

Tınısal Karnaval Bağlamında Müzikal Anlamın Biricikliği

Gökmen Özmenteş

Çağdaş Gitar Müziği Bestecisi Nikita Koshkin’in Müziğinde Tınısal Arayışlar

Emre Ünlenen

 

Protest Müzikte Tınısal Değişim: Cem Karaca Örnek Olayı

Fatma Gökçe Çiçek

Makam Algısında Çalgı Tınısının Etkisi

M. Kemal Karaosmanoğlu

 

Elektronik Dans Müziğinde Yeniden Üretim ve “Özgünlük”: 1888 Bar Özelinde Resident DJ Örneği

Aslı Arıkan & Hakan Saraç

Şanlıurfa Sıra Geceleri ve Geçmişten Günümüze

Tını Değişimi

Ozan Baldan  & Cihan Tabak

 

Kültürel Dışa Açıklık Bağlamında Roman Müziği: İlle De Mozart Olsun

Turgay Gündoğdu & Zeliha Yiğit

Kültürlerarası Tını Evreninde Kesişmeler:

Âşık Veysel-Joe Satriani Buluşmasında Tını Faktörü

Özlem Doğuş Varlı & Ersen Varlı

14:45

Coffee Break

 

 

 

 

 

15:00

Session VII  

Chair  Gökmen Özmenteş

Session VIII

Chair Emel Funda Türkmen

 

Kemandaki Farklı Yay Teknikleri ve Tınısal Değişim

Özge Cesur

Konuşma Aygıtında Sesi Anlamlandırma Olanakları”

Ayten Kaplan

 

Keman İle Geleneksel Türk Müziği ve Klasik Batı Müziği İcrasında Ortaya Çıkan Tınısal Farklılıklar Üzerine Bir Karşılaştırma

Faruk Yıldırım

Voice Modifiers Around The World

Robert F. Reigle

 

Sayısal Sinyal İşleme Destekli Bilgisayar Teknolojisi Yardımıyla Başlangıç Keman Eğitimindeki Öğrencilerin Doğru Ses Üretimi Konusundaki Performanslarının İncelenmesi

Kemal Avci & Ahmet Serkan Ece &  Buket Yıldız

Müzikte Tını Olgusunu Anlamlandıran Unsurlar Olarak Çevre ve Beğeni

Türker Eroğlu & Erdem Özdemir

 

Wıenıawski’nin Geliştirdiği “Russıan Bow Grıp” Yay Tekniginin Tınıya Etkisi

Gonca Görsev

Ses Bozukluğu Olan Din Görevlilerinde Şan Eğitimin ve Ses Terapisinin Sesle İlişkili Yaşam Kalitesine ve Ses Bozukluğuna Etkisi

Z. Çiler Tezcaner & Vedat Taş & Muhammet Fatih Gökmen Sibel Yıldırım & Ersoy Saklıca  & Gürsel Dursun

 

 

 

 

 

 

 

SATURDAY 30 MAY

 

Morning

09:30

Session I

Chair Uğur Türkmen

Session II

Chair Gökmen Özmenteş

 

Çağdaş Müzik Yazısı ve Yeni Tını Arayışları

A. Bülent Alaner

Kültürel Doku ve Tını

Özge Güncan

 

Modaliteden Tonaliteye Doğru Farklı Bir Tını Denemesi

Halil İbrahim Yüksel  & Çiğdem Baloğlu

Tını Ve Entonasyon Arayışında Doğuşkan Seslerin Etkisi – Pisagor Sistemi, Pure Entonasyon Ve Meantone Örneklemleri

Özgür Özmel

 

Farklı Müzik Bileşenleri ve Enstrüman Tınılarının Emosyon Değişimlerine Etkisi

Bensu Kitirci & Işılay Özcan & Yağmur Keleş & Şükrü Torun

 

      Türkiye’de Eğitim Veren Yabancı Uyruklu Hocaların Müzik Eğitimine Yönelik Algı Biçimlerinin Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesi

Şehrinaz Gündüz & M. A. Bozkurt

 

“Müzikte Konsonans (Uyumluluk) Kavramı

Ece Merve Yüceer

Türk Popüler Müziğindeki Eklektik Yapının Algılanmasında Çalgı Kullanımı ve Ayırt Edici Tını Özellikleri

Köksal Öztürk & Özlem Doğuş Varlı

 

 

 

 

“Müzikal Parmak İzi”

Serdar Özdoğan & Ali Ekber Özdemir

 

 

 

10:45

Coffee Break

11:00

Session III

Chair Cihan Işıkhan

Session IV

Chair Timuçin Çevikoğlu

 

Müzik Teknolojisinde Tınının Görünümleri: Bir Gitar Pedalı Tasarımı Örnek Olayı

Cenk Akbulut

Çalgı Tınıları Ve Analizleri:

Ney’in Tınısı ve Tınısal Farklılıkları

Candan Ceren Önder

 

Anton Webern ve Müzikal Algı

Lilian Maria Tonella Tüzün

Türk ve Batı Sanat Müziği Viyolonsel İcracılarının Tınıya Yönelik Beklentileri

Beste Melis Turfan &  Sezgi Sevi Kıran

 

Klasik Gitar Eğitiminde Tını

Zülüf Öztutgan

Türk Makam Müziğinin Arap Müziğine Etkileri

Âdem Kılıç

 

Farklı Bir Tını: Tuva Türkleri ve Höömey Geleneği

Ezginur Küçükdürüm

“Türk Halk Müziği Fonetik Notasyon Sistemi Fonomimi Özellikleri: Urfa Yöresi Örneklemi ”

 Gonca Demir

 

 

“İnsan Sesinin Tınısından Keman Tınısına”

Hüseyin Bülent Akdeniz

12:00

Lunch

 

Afternoon

14:00

 

PANEL

 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Kütahya, Güzel, Sanatlar, Derneği, &, Afyon, Kocatepe, Üniversitesi, Devlet, Kon,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer KONGRE SEMP.PANEL Haberleri
MÜZDAK “2021 Popüler Müzik Besteciliği Paneli” Sonuç Raporu…
Gökmen Özmenteş “Okan Murat Öztürk ile Salı Söyleşileri“nde...
Çocuk Şarkıları ve Okul Marşları Besteciliği Paneli Raporu…

Çocuk Şarkıları ve Okul Marşları Besteciliği Paneli Raporu…
Prof. Erol Parlak “Okan Murat Öztürk ile Salı Söyleşileri“nde...
Ayhan Sarı “Okan Murat Öztürk ile Salı Söyleşileri“nde...
Tanbûrî Cemil Bey -online- Sempozyumu 7-9 Mayıs 2021'de...
Türk Musikisi Federasyonu (TÜMFED) Türk Müziği Çalıştayı...
Diğer Başlıklar

Türk Musikisi Federasyonu’nda yeni yönetim göreve başladı…
Serhanende Nurettin Çelik... Bülent Aksoy
Datça Türk Müziği Günleri'ne müracaatlar başladı...
Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı... Nesrin Kalyoncu
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu (2022) ...
Gördüğümüzü mü icrâ ediyoruz ?.. Dr. Fatih Coşkun
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Mavi Nota Dergisi 2021 Ödülü Sıtkı Sahil'e verildi...
Tanbur: Bir resim ve İstanbullu bir saz hakkında... Hakan Talu
Günün Sözü
Gerçek müziğin farkına varan ve onun ardındaki sırrı çözebilenler, bütün evren ile aynı frekansı titreşir ve her şeyle anlaşıp konuşabilirler.
(Sufi İnayet Han 1882-1927)
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.30ms
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry|wholesale jerseys