Bugün - Friday, April 19, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Ahmetcan Özdemir: “İstanbul’dan çıkacak müzisyenlere karşı dünyada hazır bir ilgi var“

Dünyada insanlar farklı coğrafyaların harmanlanmış geleneksel müziklerini ve bu müziklerin harmanlanmasından oluşan müzikleri merak ediyorlar, ilgi duyuyorlar. Bu ilgi tüm dünyada giderek artıyor.

DÖNÜŞÜM Haberi - Monday, November 16, 2015 - 17:25
Dünyada insanlar farklı coğrafyaların harmanlanmış geleneksel müziklerini ve bu müziklerin harmanlanmasından oluşan müzikleri merak ediyorlar, ilgi duyuyorlar. Bu ilgi tüm dünyada giderek artıyor.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Ahmetcan Özdemir ile Serhan Lokman Gülbaba Music adlı şirketi 2010’da kurmuşlar. İşleri organizatörlük ve menajerlik olarak görülse de değil müzik türleri ve yönleri farklı. Henüz yeni yeni Türk müzik literatürüne giren saykodelik müzik gibi görünüyor. Saykodelik müzik ise ilk anda uçuk anların müziği olarak tanımlanabilir gibi olsa da yine de tanımdan uzak. Gülbaba Music müziğin geleceğini de düşünse de öyle arabesk veya pop müzik gibi türlerde değil... Birçok festivale ve konsere imza atmışlar. Türk müzisyenleri dünyaya açıyorlar da denilebilir.

Kendilerine bağlı olarak çalışan Baba Zula, Selda Bağcan & Boom Pam, Manu Chao, Burhan Öçal & Trakya All Stars, Shantel & Bucovina Club Orkestar, Brooklyn Funk Essentials, Kolektif İstanbul, Kerem Görsev Trio & Ernie Watts, Dhafer Youssef &Hüsnü Şenlendirici, Ayşe Tütüncü, Oğuz Büyükberber, Büyük Ev Ablukada, Umut Adan gibi grup ve müzisyenler var. 41 ülkede konser düzenlemişler. Finlandiya’da Flow Fest, Fransa’da Festival Les Escales, Hollanda’da Le Guess Who Festival sahnelerinde yer almışlar.

Cüneyt Sepetçi & Orchestra Dolapdere, Danimarka’daki Roskilde Festivali’nde Gülbaba organizasyonuyla çalmış.

Müzik yazarı Mehmet Tez:

"Bu coğrafyadan çıkan, dünyaya anlatacak hikayesi olan orijinal sanatçıların ve ekiplerin desteklenmesinin önemine inanıyorum ben."

Mehmet Tez'in Ahmetcan Özdemir’le yaptığı röportajdan kesitler bu konuda bakış açıları oluşturuyor:

 Ahmetcan Özdemir şöyle diyor:

-Türk müziğine olan ilgi sadece Avrupa ve Amerika’daki belli bir entelektüel kesimle sınırlı değil. Bugün Japonya’dan Singapur’a, Afrika’ya, Avustralya’ya pek çok ülkeden ilgi ve merak var. Bu ülkelerde saykodelik müzik festivalleri yapılıyor. Pek çok kuruluş ve festival Türk sanatçılarını davet etmek istiyor. Daha geçenlerde Madagaskar’dan bir organizatör Madagaskar İstanbul günleri yapma teklifiyle geldi. Madagaskar, Mozambik, Güney Afrika, Svaziland gibi ülkelerde konserler düzenleyebiliriz.

-2000’lerde Balkan müziği nasıl patladıysa ve tüm dünyada büyük bir ilgiye maruz kaldıysa bugün de Türk müziği aynı ilginin odağında. Eskiden Türk müziği deyince geleneksel şeyler akla geliyordu. Bugün yeni bir algı var. 70’lerin Türk saykodelik pop müziği, Anadolu rock gibi tarzlar ilgi görüyor, şimdi yeni ekipler ve sanatçılarla bu algıyı devam ettirmek için doğru zaman.

-Dünya 60’lardan bu yana Hint müziğini, Yunan müziğini, Balkan ezgilerini yıllar içinde sindirdi, tüketti. Şimdi Türkiye ve Afrika kökenli işlere ilgiyle bakılıyor.

-Yurt dışında Türkiye’nin imajı daha çok İstanbul’la özdeşleşiyor. İstanbul büyülü ve “cool” bir yer olarak algılanıyor. O yüzden İstanbul’dan çıkacak sanatçılara karşı hazır bir ilgi var. Biz Gülbaba olarak bu coğrafyadan çıkan, hikayesi olan sanatçıları dünyaya taşımak istiyoruz."(1)

__________________________________

(1) http://www.milliyet.com.tr/-dunyali-bir-olusum/mehmet-tez/pazar/yazardetay/15.11.2015/2148035/default.htm 

 

 

 

 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Dünyada, insanlar, farklı, coğrafyaların, harmanlanmış, geleneksel, müziklerini, ,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer DÖNÜŞÜM Haberleri
Muammer Sun-Cenan Akın Van Bülbülü derlemesinde... Sinemis Adige SUN
Orkestra fabrikadır.. Ayhan Sarı
İşlevsel Müzikoloji - Functional Musicology… Dr. Ayhan Sarı

İşlevsel Müzikoloji - Functional Musicology… Dr. Ayhan Sarı
Toplumun "Korkuluk Argümanı" ve “Halil Sezai olayı”… Gökmen Özmenteş
Akademik yağmacılıkta ibret tablosu…
Üç telli-dört telli kemençelerin akordu üzerine fıkra (*)…
Müzikte batılılaşma travması “tedavi“ edilebildi mi?.. Ayhan Sarı
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Türk Musikisi Federasyonu’nda yeni yönetim göreve başladı…
Serhanende Nurettin Çelik... Bülent Aksoy
Datça Türk Müziği Günleri'ne müracaatlar başladı...
Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı... Nesrin Kalyoncu
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu (2022) ...
Gördüğümüzü mü icrâ ediyoruz ?.. Dr. Fatih Coşkun
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Mavi Nota Dergisi 2021 Ödülü Sıtkı Sahil'e verildi...
Tanbur: Bir resim ve İstanbullu bir saz hakkında... Hakan Talu
Günün Sözü
Toplum kendi içinde bireyin başarmasını engelleyen bir sistem geliştirmiş olsa da; toplumun geleceği bireyin başarmasına bağlıdır…
(Ayhan Sarı)
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.31ms
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry|wholesale jerseys