1. Pishrôw-e Dôwr-e Kabir “Tarâneh-ye Delkash” in maqâm Oshâq (Anonymous composer) [Bestecisi bilinmiyor]
Bu 14 vuruşlu parçanın (Ufki 1976: 138) musiki stili ve özellikle ezgisel yapısı, bir taraftan Acemi repertuarına çok benzerlik gösterir ve diğer taraftan sonraki İran klasik musiki estetiğine şaşılacak derecede yakındır. Eski ritim devirlerinin yapısal kimliğine riayet eden ve günümüz geleneğindeki versiyonlarını ve velvele’lerini de göz önünde tutan, icralarımızdaki ritim çizgisi, bazen bir dereceye kadar bu varyasyonlardan ve kişisel yorumlardan da yararlandı.
Yazının devamı için Bkz:
http://www.musikidergisi.com/yazar-110-cd_tanitim_ve_elestirisi_ajamlar__acemler_#1593#1580#1605#1604#1614#1585.html