Bugün - Thursday, March 28, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

“Anadolu'dan Balkanlara Kemençe“ kitabı yayınlandı…

Geleneksel Türk müziğinin 19.yy sonlarında kimliğini bulmaya başlayan çalgısı klasik, fasıl ön adlarıyla da bilinen, genel görünüm benzerliği itibarıyla "armudi" başlığıyla tanınan -bizim deyimimizle- "damla" (*) kemençe Türk müziğinde ilk kez İTÜ TMDK Müzikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç.Dr. Gözde Çolakoğlu SARI tarafından kitaplaştırılarak Türkiye Alim Kitapları Yayınevi tarafından yayınlandı. Üstelik Anadolu'dan Balkanlara, Kuzeybatı Akdeniz'e uzanan kültürel coğrafyada, Yunanistan'dan, Bulgaristan'a, Güney İtalya'dan Dalmaçya kıyılarına küçük farklılıklar içeren yapısı sayesinde birleştiren kimliğiyle.

YAYIN Haberi - Thursday, June 16, 2016 - 23:57
Geleneksel Türk müziğinin 19.yy sonlarında kimliğini bulmaya başlayan çalgısı klasik, fasıl ön adlarıyla da bilinen, genel görünüm benzerliği itibarıyla
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Sınırlarımız arasındaki ortak kültürel ögeleri tesbit edip işlevsel manada bilinç alanına dahil ederek halklar arasında ortak aidiyet duyguları oluşturmaya en çok ihtiyacımız olduğu şu günlerde Gözde Çolakoğlu Sarı'nın kitabı ayrı bir önem kazanıyor.

Kitap Dr. Ziyaeddin Erdoğru vesilesi ile meşk kolu Tanbûri Cemil Bey’e uzanan, İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Kemençe Öğretim Görevlisi, yazarın kemençe hocası merhum Kâmran Erdoğru’ya (1924-2009) ithaf edilmiş.

"Anadolu'dan Balkanlara Kemençe" kitabının arka kapağındaki tanıtım yazısı şöyle:

"Türk Müziği’nin özgün yaylı çalgısı kemençe; Orta Çağ Avrupa’sının temsili unsuru rebec, Bizans İstanbul'unun önemli çalgısı lyra dicta, Yunanistan ve özellikle adaların vazgeçilmez öğesi lyra, Bulgaristan halk müziği, popüler müziği ve hatta orkestralarının unutulmazı gadulka, Anadolu’nun hem kuzeybatısı, hem de güneybatısına yerleşmiş tırnak kemane / Yörük kemanesi / Toros Kemanesi ile ortak özellikler taşır. Hepsinin ‘armudî’ bir şekli vardır ve tel yüzeyine tırnak ile temas suretiyle çalınırlar. Kitabımız kemençe ailesine mensup çalgıların ortak kültürel coğrafyada nasıl çeşitlendiği ve kendine özgü hangi kimliksel özellikleri kazandığı prensibi ile Anadolu ve Balkan coğrafyası üzerindeki tarihsel ve coğrafi yolculuklarının izini sürmektedir."

Kitap künyesi:

Yayınevi: Türkiye Alim Kitapları

ISBN-13: 

978-3-639-81306-7

ISBN-10: 

3639813065

EAN: 

9783639813067

Kitabın dili:  Türkçe

Yazar:  Gözde Çolakoğlu Sarı

Sayfa sayısı:  276

Yayın tarihi:  Haziran 2016

Kategori:  Müzik

________________________________________

(*) Bkz:  "Asri Kemençe Yazması ve Damla Kemençeye  Geliştirimci Bakış"

http://www.musikidergisi.net/?p=2408 

(**) Karadeniz Kemençesi "armudi, damla" şekilli yaylı çalgılar sınıfına girmemesi nedeniyle çalışma alanının dışında tutulmuş.

 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Geleneksel, Türk, müziğinin, 19yy, sonlarında, kimliğini, bulmaya, başlayan, çal,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer YAYIN Haberleri
Kemençe Kuartet kitabı yayınlandı...
Seyit Yöre ile “Mesut İktu: Cumhuriyet’in 50 Yıllık Sesi” kitabı üzerine...
Fırat Kutluk ile “Beethoven“ kitabı üzerine...

Fırat Kutluk ile “Beethoven“ kitabı üzerine...
Feyzan Göher Vural - “Orta Asya ve Sibirya Türk Müziğinde Hayvan Üslubu” yayınlandı…
Fırat Kızıltuğ “ Çal söyle şarkımı“ kitap kapağında bas kemençe...
Aşık Veysel'in bilinmeyen ses ve saz icraları gün ışığında…
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Serhanende Nurettin Çelik... Bülent Aksoy
Datça Türk Müziği Günleri'ne müracaatlar başladı...
Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı... Nesrin Kalyoncu
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu (2022) ...
Gördüğümüzü mü icrâ ediyoruz ?.. Dr. Fatih Coşkun
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Mavi Nota Dergisi 2021 Ödülü Sıtkı Sahil'e verildi...
Tanbur: Bir resim ve İstanbullu bir saz hakkında... Hakan Talu
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Günün Sözü
Halk kaç türkümü biliyorsa, benim eser sayım odur...
(Neşet Ertaş)
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.22ms
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry|wholesale jerseys