ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI
ULUSLARARASI MÜZİK SEMPOZYUMU
“MÜZİKTE PERFORMANS”
“PROGRAM”
1. GÜN (12 Ekim 2016)
Yer: Ördekli Kültür Merkezi
Kayıt ve Açılış: SAAT 10:30
AÇILIŞ OTURUMU 11:30-13:00 - Oturum Başkanı: Prof. İsmail M. GÖĞÜŞ
KATILIMCI
|
BİLDİRİ BAŞLIĞI
|
Prof. Dr. Martin STOKES
|
Towards A Theory of Sentimental Performativity
|
Prof. Dr. Thomas J. SOLOMON
|
The Play of Colors: Staging Multiculturalism in Norway
|
Prof. Francis BIGGI
Doç. Nihan ATALAY
|
The Sound of Silence
|
ÖĞLE YEMEĞİ 13:00-14:30
2. OTURUM 14:30-15:30 - Oturum Başkanı: Prof. Dr. Martin STOKES
(PANEL)
KATILIMCI
|
BİLDİRİ BAŞLIĞI
|
Prof. Ş. Şehvar BEŞİROĞLU
|
Cumhuriyet Döneminde Bir Kadın Solist: Ses Kraliçesi Hamiyet Yüceses
|
Prof. Dr. Namık Sinan TURAN
|
Mısır’da Ulusun İnşasında, Kimlik ve Kültürel Bir Aktarıcı Sembol Olarak Ümmü Gülsüm’ün Müzikal Mirası
|
Yrd. Doç. Dr. Şeyma ERSOY ÇAK
|
Taş Plaklarda Gizlenmiş Kadın Solist Performansları
|
SERBEST ZAMAN (BURSA MERKEZİNDE GEZİ)
AKŞAM YEMEĞİ 19:00
AÇILIŞ KONSERİ: MERİNOS KÜLTÜR MERKEZİ
(ORHANGAZİ SALONU) 20:00
2. GÜN (13 Ekim 2016)
Yer: Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı (Salon 1)
1. OTURUM 09:15-10:30 - Oturum Başkanı: Doç. Özgür ÜNALDI
Yrd. Doç. Dr. Şevki Özer AKÇAY
|
Gitar Performansında Beyin İşlevleri
|
Yrd. Doç. Mehmet ÖZKANOĞLU
|
Gitarist Bestecilerin Gitar Performansına Katkıları
|
Öğr. Gör. Çağdaş ÖZKAN
|
Doğuşkanlar ve Pedal Kullanımının Piyano İcrasına Etkileri
|
ARA 10:30-10:45
2. OTURUM 10:45-12:25 - Oturum Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Ahmed TOHUMCU
Yrd. Doç. Dr. Erdem ÖZDEMİR
|
Âşık Fasıllarında Doğaçlama İcra Esnasında Meydana Gelen Müzikal Hususiyetler
|
Doç. Dr. Adem ÖĞER
|
Performans-Mekân İlişkisi Bağlamında Uygur On İki Makamının İcrası
|
Yrd. Doç. Dr. Erhan ÇAPRAZ
|
‘Makam’dan ‘Aruz’a: ‘Âşık’larda Performansa Bağlı Olarak Gelişen ‘Aruz’a Yönelik Bir Değerlendirme
|
Yrd. Doç. Dr. Mehtap DEMİR
|
Performans Etnografisi: Müziksel Belleğin Aktarımında Bir Uzun Hava Örneği
|
Poster Sunum: 12:25-12:40
Prof. Dr. Nihan YAĞIŞAN
Doç. Dr. Ferdi BAŞKURT
|
Profesyonel Orkestra Müzisyenlerinde Uyku Kalitesi ve Yorgunluğun Çalışma Performansı Üzerine Etkisi
|
ÖĞLE YEMEĞİ
3. OTURUM 13:25-15:05 - Oturum Başkanı: Prof. Ş. Şehvar BEŞİROĞLU
Prof. Dr. Fırat KUTLUK
|
Rock Erkek Müziği midir?
|
Mahmut Cemal SARİ
Doç. Dr. Özlem DOĞUŞ VARLI
|
Müzik Metninin Farklı Enstrümanlar İle Yeniden Üretimi: Performansın Yeniden İnşasında Bağlama Enstrümanı Örneklemi
|
Erdal ERZİNCAN
|
Bağlama Çalgısına Etimolojik Bir Yaklaşım ve Bağlama Düzeni (Akordu) Pozisyonları İle Ortaya Çıkan Durumun ve Duyumun Performansa Yansıması
|
Öğr. Gör. Ozan SARİ
|
Farklı İcra Yöntemleriyle Anadolu Halk Müziği’nde Keman
|
ARA 15:05-15:20
4. OTURUM 15:20-17:00 - Oturum Başkanı: Prof. Dr. Fırat KUTLUK
Arş. Gör. Dr. Evrim H. ÖĞÜT
|
Kimliğin Müziksel İcrası
|
Bilgihan AKBABA BOZOK
Doç. Dr. İbrahim Y. YÜKSELSİN
|
Karaağaçlı Pomak Göçmen Topluluğu’nda Balkanlı Kimliğinin İnşa Aracı Olarak Müziksel İcra
|
Yusuf BENLİ
|
Kültürel Performans Bağlamında Cem Ritüeli
|
Okt. Sedat ÇILGIN
|
Çanakkale Tahtacı Türkmen’lerinde Sazanderlik (Geleneği)
|
KORO KONSERİ 17:15
2. GÜN (13 Ekim 2016)
Yer: Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı (Salon 2)
1. OTURUM 09:15-10:30 - Oturum Başkanı: Prof. Gülay GÖĞÜŞ
Özlem TUZCU
Prof. Dr. Dilek BATİBAY
|
Piyano Eğitiminde Özdüzenlemeli Öğrenme İle Akademik Başarı Arasındaki İlişki
|
Prof. Dr. Nihan YAĞIŞAN
Doç. Dr. Gökmen ÖZMENTEŞ
|
Çalgı Öğretmenlerinin Performans Değerlendirme Ölçütleri
|
Doç. Dr. Gökmen ÖZMENTEŞ
|
Çalgı Performansında Çalışma Stratejileri ve Müzik Özyeterliğinin Rolü
|
ARA 10:30-10:45
2. OTURUM 10:45-12:00 - Oturum Başkanı: Prof. Çiğdem İYİCİL
Doç. Aslı ÖZSOY KÖRNER
|
Sahne Korkusu İçin Düşünce Teknikleri
|
Arş. Gör. Y. Barış UZUN
Doç. Dr. Sena G. OTACIOĞLU
|
Müzikal Performans Kaygısıyla Başa Çıkmada Kullanılan Bilişsel Stratejiler
|
Doç. Jülide GÜNDÜZ
Yrd. Doç. Gülyar SAY
|
Solak Klasik Müzisyenlerin Karşılaştığı Problemler Üzerine Bir Araştırma
|
Poster Sunum: 12:25-12:40 (Salon 1)
Prof. Dr. Nihan YAĞIŞAN
Doç. Dr. Ferdi BAŞKURT
|
Profesyonel Orkestra Müzisyenlerinde Uyku Kalitesi ve Yorgunluğun Çalışma Performansı Üzerine Etkisi
|
ÖĞLE YEMEĞİ
3. OTURUM 13:25-15:05 - Oturum Başkanı: Prof. Dr. Namık Sinan TURAN
Öğr. Gör. Dr. Bilen IŞIKTAŞ
|
Eski Musikinin Son Rönesansını Hazırlayan İki Virtüoz: Tanburi Cemil Bey ve Şerif Muhiddin Targan
|
Doç. Dr. M. Emin SOYDAŞ
|
Türk Müziğinin Tarihsel Çalgılarından Kopuz ve Şeşhane: Biçimsel Gelişim-İcra İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme
|
Yrd. Doç. Dr. N. Ozan KÖROĞLU
Öğr. Gör. G. Nevra KÖROĞLU
|
Klasik Türk Müziği Saz İcracılığı Açısından Perde Kaldırma: Sadrettin Özçimi Örneği
|
Yrd. Doç. Güniz ALKAÇ
Yrd. Doç. Filiz KAYA
|
Yükseköğretim Kurumlarındaki Türk Müziği Çalgı Eğitimine Kanun ve Kemençe Örneklemi İle Genel Bir Bakış
|
ARA 15:05-15:20
4. OTURUM 15:20-17:00 - Oturum Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Erdem ÖZDEMİR
Doç. Dr. Attila ÖZDEK
|
Sanatçı ve Akademisyenlerin Bağlamadaki Performans Algısı
|
Ezgi DEMİRKAYA
Doç. Dr. Attila ÖZDEK
|
Öğrencilerin Bağlama Performans Algısına Yönelik Görüşleri
|
Yrd. Doç. Dr. Kadir ÇAYIR
|
Yozlaşan Müziğimiz ve Genç Kuşak İcracılar Üzerindeki Kimliksel Etkileri
|
Yrd. Doç. Dr. Hakan BAĞCI
Yrd. Doç. Dr. Ümit Kubilay CAN
Doç. Dr. Hasan Hakan OKAY
|
Güzel Sanatlar Fakülteleri Müzik Bölümü Öğrencilerinin Performans Dersleri Akademik Başarı Puanlarının Çeşitli Değişkenlerle İncelenmesi
|
KORO KONSERİ 17:15
2. GÜN (13 Ekim 2016)
Yer: Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı (Uygulama Salonu)
ATÖLYE/SANAT UYGULAMALARI
Salon Başkanı: Doç. Aylin ÇAKICI
1. OTURUM (09:45-10:30)
Öğr. Gör. Dr. Sercan ÖZKELEŞ
|
Doğaçlama Eğitiminde Kullanılacak Yöntem ve Teknikler
|
ARA 10:30-10:45
2. OTURUM (10:45-11:30)
Doç. Peter KÖRNER
|
Alexander Tekniği
|
3. OTURUM (11:45-12:30)
Doç. Beril ÇALGAN
|
Piyano Tekniğinde Bileğin Doğru Kullanılması
|
ÖĞLE YEMEĞİ
4. OTURUM (13:30-14:15)
Öğr. Gör. Timur EŞİGÜL
|
Türk Yaylı Çalgılarından Kabak Kemanede Farklı Bir Akort ve İcra Şekli Denemesi Orta Anadolu Örneği
|
3. GÜN (14 Ekim 2016)
Yer: Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı (Salon 1)
1. OTURUM 09:15-10:30 - Oturum Başkanı: Doç. Dr. İlhan ERSOY
Arş. Gör. Dr. Yasemin ATA
|
Müzik Performansının Bilişsel Analizi
|
Öğr. Gör. Alev SEZER
Yrd. Doç. Çiler AKINCI
Prof. Dr. Fırat KUTLUK
|
Klasik Müzik Performansçılarında “Müzik Algısı” ve Diğer Müzik Türlerine Yönelik Yaklaşımlar
|
Burçe ULUBİLGİN
|
Performansa Şekil Veren Bir “Alan” Olarak “Fullmoon” Örneği
|
ARA 10:30-10:45
2. OTURUM 10:45-12:25 - Oturum Başkanı: Prof. Dr. Thomas James SOLOMON
Arş. Gör. Buket GENÇ
|
Popüler Müzik Performansında Eşyararsallık (Symbiosis) İlişkileri: Eurovision Şarkılarında Sahne Şovu
|
Hakan SARAÇ
|
Müzik ve Mekan İlişkisi Bağlamında Rave Scene: “Tree Of Life” Örneği
|
Aslı ARIKAN
|
Elektronik Dans Müziğinde Melezlik ve DJ Stratejileri
|
Zeliha YİĞİT
|
Yeni Angara Müziğinde Kadın ve “Gizli Senaryolar”ı
|
Poster Sunum: 12:25-12:40
Arş. Gör. Gonca GÖRSEV
|
Henryk Wieniawski’nin Keman İçin Yazılmış L’école Moderne Etüt-Kaprisleri Op.10’un Teknik ve Biçimsel Yönden İncelenmesi
|
ÖĞLE YEMEĞİ
SEMPOZYUMun Değerlendirilmesi ve KAPANIŞ 13:30
3. GÜN (14 Ekim 2016)
Yer: Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı (Salon 2)
1. OTURUM 09:15-10:30 - Oturum Başkanı: Doç. Aslı ÖZSOY KÖRNER
Doç. Dr. Mehtap AYDINER UYGUN
|
Çalgıdaki Başarı Hedefi Yönelimi Ölçeğinin Geliştirilmesi
|
Öğr. Gör. Dr. Fulya AÇIKSÖZ MUTLU
Arş. Gör. Armağan ERMAN
|
Opera Şarkıcılarının Performans Süreçlerinin Giacomo Puccini’nin “Tosca” Operası Özelinde İncelenmesi
|
Yrd. Doç. Başak GÖREN
|
Alexander Tekniği İle Performans Kazanımları: DEÜ Konservatuvar Örneği
|
ARA 10:30-10:45
2. OTURUM 10:45-12:25 - Oturum Başkanı: Doç. Gökçe ALTAY
Doç. Dr. İlhan ERSOY
|
Performans ve Üslup Kavramlarına Analitik Bir Bakış: Türkiye’de Geleneksel Müziklerde Performans Normları
|
Yrd. Doç. Dr. Levent ERGUN
Alkan GÜNLÜ
|
Bir Performans Mekanı Olarak Sokak: İzmir’de Sokak Müziği
|
Celalettin BUDAK
Yrd. Doç. Dr. Levent ERGUN
|
İzmir Rap Scene: Underground Ana Akım (Mainstream) Etkileşimi
|
Göksal ÖZTÜRK
|
Flamenko Geleneğinin Farklı Müzikal Dokular İçerisinde Var Oluş Süreci ve Biçimleri Bağlamında Türkiye Örneği
|
Poster Sunum: 12:25-12:40 (Salon 1)
Arş. Gör. Gonca GÖRSEV
|
Henryk Wieniawski’nin Keman İçin Yazılmış L’école Moderne Etüt-Kaprisleri Op.10’un Teknik ve Biçimsel Yönden İncelenmesi
|
ÖĞLE YEMEĞİ
SEMPOZYUMun Değerlendirilmesi ve KAPANIŞ 13:30
3. GÜN (14 Ekim 2016)
Yer: Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı (Uygulama Salonu)
ATÖLYE/SANAT UYGULAMALARI
Salon Başkanı: Doç. Beril ÇALGAN
1. OTURUM (09:45-10:30)
Yrd. Doç. Güniz ALKAÇ
Yrd. Doç. Filiz KAYA
|
Türk Çalgı Müziği’nde Kanun ve Kemençe İle İleri İcrâ Teknikleri Gerektiren Eser Örnekleri
|
ARA 10:30-10:45
2. OTURUM (10:45-11:30)
Doç. Bayram BAYRAMOĞULLARI
|
Yeni Müzik’te Obua Performansı: Heinz Holliger’in “Studie Über Mehrklänge” Adlı Eserinin Teknik Performansı Bakımından Değerlendirilmesi
|
3. OTURUM (11:45-12:30)
Doç. Dr. Hasibe Zeynep ÇİLİNGİR
|
20. Yüzyıl Amerikan Trompet Sonatları ve Halsey Stevens
|
ÖĞLE YEMEĞİ
SEMPOZYUMun Değerlendirilmesi ve KAPANIŞ 13:30