Bugün - Saturday, April 20, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Geleneksel müziğimizin çağdaş temsilcisi İlhan Baran aramızdan ayrıldı…

Geleneksel müziğimizin çağdaş temsilcisi İlhan Baran 27 Kasım 2016 günü Ankara'daki evinde 82 yaşında aramızdan ayrıldı. Değeri anlaşılamamış, geleneğin günümüze taşınmasında hakettiği, vermesi gereken faydayı engellemeler nedeniyle verememiş önemli bestecilerimizden İlhan Baran gelecek yıllarda ismi daha sık anılan bestecilerimizden biri olacağı muhakkaktır.

ANMA Haberi - Wednesday, November 30, 2016 - 01:10
Geleneksel müziğimizin çağdaş temsilcisi İlhan Baran 27 Kasım 2016 günü Ankara'daki evinde 82 yaşında aramızdan ayrıldı. Değeri anlaşılamamış, geleneğin günümüze taşınmasında hakettiği, vermesi gereken faydayı engellemeler nedeniyle verememiş önemli bestecilerimizden İlhan Baran gelecek yıllarda ismi daha sık anılan bestecilerimizden biri olacağı muhakkaktır.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Cenazesi 01 Aralık 2016 Perşembe günü 10.30'da Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı'nda düzenlenecek tören sonrası Ankara Cebeci Asri Mezarlığı Camii'nde kılınacak öğle namazına müteakip burada toprağa verilecek. 

İlhan Baran (Artvin1934 - 27 Kasım 2016 Ankara) (Kaynak Wikipedia)

Türkiye'nin üçüncü kuşak çağdaş müzik bestecilerinden ve eğitimcilerindendir. 

Türk divan müziği ve halk müziğini batı armonileri ile birleştiren eserler veren sanatçı, Osmanlı ve Anadolu müziğinin araştırılmasına yönelik "ulusal müzikoloji" kavramını geliştirmiştir. Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü'nün kurucularınndandır; bu kurumda Fazıl Say, Muhiddin Dürrüoğlu-Demiriz, Toros Can gibi solist ve bestecileri yetiştirmiştir. Operacı Ayhan Baran'ın ağabeyidir.

1934 yılında Artvin'de dünyaya geldi. Babasının askeri yargıç olması nedeniyle ilköğrenimini değişik yerlerde yaptı. Ortaöğrenimini Ankara Atatürk Lisesi’nde yaptı. Bu okuldaki müzik öğretmeninin yönlendirmesiyle Ankara Devlet Konservatuarı kompozisyon bölümüne başvurdu ancak okulun yaylı çalgılar bölümüne kabul edildi. Bir yıl Heinrich Fromme ile kontrbas çalıştıktan sonra Kompozisyon Bölümü'ne geçti ve Adnan Saygun'la çalışmaya başladı. Bu kurumda ayrıca, Selçuk Gündemir'den piyano, Ruşen Ferit Kam'dan divan müziği, Muzaffer Sarısözen'den halk müziği dersleri aldı. Okul dışında, Kemal İlerici ile Türk müziği armonisi çalıştı. Ankara Devlet Konservatuvarı'nın İleri Devre Kompozisyon Bölümü'nü 1960 yılında bitirdi.

1962 yılında devlet bursu ile Paris’e gönderilen İlhan Baran, “Ecole Normale de Musique” adlı okulda Henri Dutilleux ve Maurice Ohana'yla bestecilik çalıştı.[5] Divan müziği ve halk müziğinin çok sesli müzik içinde eritilmesi gerektiğine inanan sanatçının bu anlayışla bestelediği “Üç Bagatel” adlı yapıtı ilk defa Paris’te seslendirildi. 1964 yılında okulu bitirdikten sonra bir süre Paris radyo-televizyonunda somut müzik kurslarına katıldı. Piyano için yaptığı besteler müzik eğitimi veren okulların değişik sınıflarında müfredatın bir parçası haline geldi.

1965 yılında yurda dönen İlhan Baran, Ankara Devlet Konservatuarı’nda kompozisyon öğretmeni olarak görev yaptı. Son kuşak bestecilerinden Fazıl Say ve Muhiddin Dürrüoğlu-Demiriz ve Yeşim Alkaya, Burçin Büke, Oya Ünler, Ayşe Deniz Gökçin gibi solistler] ile Seyit Yöre gibi müzikolog ve besteciler de onun öğrencisi oldu.

Başlıca eserleri arasında 1966-1967 yıllarında, yedeksubaylığı sırasında bestelediği “Demet” adlı üflemeli çalgılar beşlisi, 1975’te yazdığı ve dünyanın ünlü topluluklarının repertuarına giren “Dönüşümler” adlı oda müziği eseri, 1980’de tamamladığı senfonik yapıtı “Töresel Çeşitlemeler” yer alır. Bütün eserleri basılmıştır. Baran çağdaş müzik alanındaki eserlerinin yanı sıra Osmanlı Sanat Müziği'ndeki yenilikçi akımın da devamı niteliğinde makamları ve ritmleri kendi anlayışıyla kullandığı on iki adet tek sesli (monofonik) şarkı bestelemiş, sözleri Muhsin Canpolat'a ait olan bu şarkılar, Seyit Yöre tarafından projelendirilerek soprano Hülya Kazan (Vokal), Seyit Yöre (Ud) ve Serdar Yılmaz (Kanun) tarafından Alla Turca (2001) adlı CD'de seslendirilmiştir.

Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünde ders vermeye devam eden sanatçı, 2009 yılında Sevda - Cenap And Müzik Vakfı Onur Ödülü'ne, 2016'da 44. İstanbul Müzik Festivali Onur Ödülü'nelayık görüldü. 2010 yılında Şefik Kahramankaptan tarafından hazırlanan “İlhan Baran, Müzikte Derin Zirve” adlı kitap basıldı.

Eserleri

Solo Çalgı Eserleri

  • Çocuk Parçaları (piyano ya da çembalo için)
  • Küçük Süit (piyano için)
  • Üç Soyut Dans (piyano için)
  • Üç Bagatel (piyano için)
  • İki Sesli Sonatına (piyano için)
  • Bir Bölümlü Sonatına (keman için)
  • Siyah Beyaz (piyano için)
  • Mavi Anadolu (piyano için).

İkiller

  • Uygulamalar, Birinci Defter (bas ve piyano için)
  • Uygulamalar, İkinci Defter (bas ve piyano için)
  • Dört Zeybek (bas ve piyano için)
  • Dört Parça (iki flüt için).

Oda orkestrası Eserleri

  • Yaylı Çalgılar Dördülü (iki keman, viyola, viyolonsel)
  • Demet (flüt, obua, klarnet, korno, fagot)
  • Dönüşümler (keman, piyano, viyolonsel)

Büyük orkestra için

  • Töresel Çeşitlemeler.

Koro Eserleri

  • Eylül Sonu
  • Ezgi Demeti
  • Şarkılar

Alla Turca" (Monofonik Şarkılar)

  • Bir Beste Yap
  • Adalar
  • İzmir
  • İstanbul
  • Marmara
  • Bayram Edelim
  • Büyükada
  • Bilmece
  • Marmara Türküsü
  • İstanbul
  • Adalar Türküsü
  • Sevmek

______________________________________

Öğrencisi Doç.Dr. Seyit Yöre yazısı için Bkz:

http://www.musikidergisi.net/?p=1840 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Geleneksel, müziğimizin, çağdaş, temsilcisi, İlhan, Baran, 27, Kasım, 2016, günü,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer ANMA Haberleri
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Bâkî “KALAN” bu kubbede, bir hoş sadâ imiş… Fatih Coşkun

Bâkî “KALAN” bu kubbede, bir hoş sadâ imiş… Fatih Coşkun
İlyas Tetik'in umulmadık vefatı müzik dünyasında üzüntü yarattı...
Erdoğan Okyay… Adnan Atalay
Muammer Sun... Yalçın Tura
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ın vefatının 31. yıldönümü...
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Türk Musikisi Federasyonu’nda yeni yönetim göreve başladı…
Serhanende Nurettin Çelik... Bülent Aksoy
Datça Türk Müziği Günleri'ne müracaatlar başladı...
Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı... Nesrin Kalyoncu
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu (2022) ...
Gördüğümüzü mü icrâ ediyoruz ?.. Dr. Fatih Coşkun
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Mavi Nota Dergisi 2021 Ödülü Sıtkı Sahil'e verildi...
Tanbur: Bir resim ve İstanbullu bir saz hakkında... Hakan Talu
Günün Sözü
Zamanda derinlik, mekanda yaygınlık…
()
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.23ms
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry|wholesale jerseys