Bugün - Friday, April 19, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Feyzan Göher Vural - “Orta Asya ve Sibirya Türk Müziğinde Hayvan Üslubu” yayınlandı…

Prof.Dr. Feyzan Göher Vural’ın son kitabı “Orta Asya ve Sibirya Türk Müziğinde Hayvan Üslubu” Türk müziğinde hayvan temasının varlığını inceleyen ilk kitap niteliğini taşıyor. Kömen tarafından neşredilen 450 sayfalık kitap, Saha (Yakutistan), Tuva, Hakasya, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan’da gerçekleştirilen alan araştırmaları ile birlikte Başkurdistan, Altay, Özbekistan, Moğolistan, Hantı-Mansi, Nenets bölgelerine ilişkin verileri içeriyor. 23 müze ve kültür merkezi katılımcı gözlemci rolü ile yerinde incelenmiş. Çalışma müzikolojik ve folklorik uygulamalar, kaynak kişilerle detaylı görüşmeler ve yoğun bir literatür taraması neticesinde meydana gelmiş.

YAYIN Haberi - Saturday, August 15, 2020 - 21:59
Prof.Dr. Feyzan Göher Vural’ın son kitabı “Orta Asya ve Sibirya Türk Müziğinde Hayvan Üslubu” Türk müziğinde hayvan temasının varlığını inceleyen ilk kitap niteliğini taşıyor. Kömen tarafından neşredilen 450 sayfalık kitap, Saha (Yakutistan), Tuva, Hakasya, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan’da gerçekleştirilen alan araştırmaları ile birlikte Başkurdistan, Altay, Özbekistan, Moğolistan, Hantı-Mansi, Nenets bölgelerine ilişkin verileri içeriyor. 23 müze ve kültür merkezi katılımcı gözlemci rolü ile yerinde incelenmiş. Çalışma müzikolojik ve folklorik uygulamalar, kaynak kişilerle detaylı görüşmeler ve yoğun bir literatür taraması neticesinde meydana gelmiş.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Orta Asya’da yaşayan Türkler, bulundukları coğrafyanın özellikleri nedeniyle, zor ve çetin şartlarda yaşamasını öğrenirken, doğaya saygıyı inançlarının temeline oturturlar iken dünyayı paylaştıkları hayvanlara da büyük bir sevgi ve saygı göstermişler.

Feyzan Göher Vural’ın son kitabı “Orta Asya ve Sibirya Türk Müziğinde Hayvan Üslubu”, Türk müziğinde hayvan temasının varlığını, detaylı başlıklar halinde inceleyen ilk kitap olarak yayınlandı. Kömen tarafından neşredilen 450 sayfalık kitap, Saha (Yakutistan), Tuva, Hakasya, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan’da gerçekleştirilen alan araştırmaları ile birlikte Başkurdistan, Altay, Özbekistan, Moğolistan, Hantı-Mansi, Nenets bölgelerine ilişkin verileri barındırmakta. 23 müze ve kültür merkezinin yerinde incelenmesi, katılımcı gözlemci rolü ile incelenen müzikolojik ve folklorik uygulamalar, kaynak kişilerle detaylı görüşmeler ve yoğun bir literatür taraması neticesinde oluşan çalışma, Orta Asya Türk tarihi, kültürü ve sanatında hayvanların yerine ilişkin geniş bir giriş bölümü ile başlıyor.

Eski Türk inancında ve destanlarda hayvanların rolü, kültürel ürünlerde hayvan üslubu ve Türk kültüründe öne çıkan başlıca hayvanların ele alındığı bu giriş kısmı, Türk müziğinde çalgılar üzerinde ya da melodilerde tasvirlenen hayvanların niçin seçildiğini ve bu hayvanların toplumda uyandırdığı yan anlamsal güçleri vurgulamak için yazıldığı belirtiliyor.

Çalışmanın birinci bölümünde hayvan materyali kullanılarak yapılan Orta Asya ve Sibirya çalgıları; ikinci bölümünde çalgılar üzerine resmedilen ya da oymaları, kabartmaları işlenen hayvan motifleri; üçüncü bölümde hayvan formlu veya hayvan heykelcikleri barındıran çalgılar; dördüncü bölümde ise Orta Asya ve Sibirya Türk müziğinde hayvan seslerinin melodi ve ritim içinde yer alışı, örnekler ve görseller eşliğinde sunulmuş. Son bölümde, Hakas “tahpah”ları, Kazak “küy”leri, Tuva “höömey”i içinde hayvan teması ve taklitleri ile ırlarda değişime uğramış taklitçi/mimetik stillerden de söz edilmiştir. Hayvancılık kökenli araçların mekânsal değişim yoluyla müziğe girişi, etnisitenin birer temsili haline gelmiş, bir müzik aracı olmaktan öte görsel sanat eserine dönüşmüş hayvan figürlü çalgılarla ilgili efsaneler de kitapta yer almış.

Orta Asya kültüründe motifsel karakter taşıyan zoomorfik sembolizm, çalgıların yapıldığı malzemelere, biçimlere etkide bulunan mitler etkisiyle  kozmogonik ve zoomorfik efsanelerin görsel, işitsel sunumuna dönüşmüş çalgılar kitapta işlenen diğer konular arasında.

Çalışmada Türk insanının doğaya karşı saygı felsefesini de barındıran Türk müziğinde hayvan üslubu, Türk ve akraba toplulukların tabiatçı bir görüş ile müziği yorumlama şekillerini gözler önüne seriliyor.

Kitaptaki ana bölümler şöyle:

  1. Hayvan materyali kullanılarak yapılan Orta Asya Türk Çalgıları
  2. Orta Asya ve Sibirya Türk Çalgıları Üzerine Resmedilen ya da Kabartmaları İşlenen Hayvan Motifleri
  3. Hayvan Formlu ya da Hayvan Heykelcikleri Barındıran Çalgılar
  4. Orta Asya ve Sibirya Türk Müziğinde Hayvan Seslerinin Melodi ve Ritim İçinde Yer Alışı

Yukarıda görülen ana başlıkların ilk üçünün çalgıları konu aldığını görüyoruz.

Bu üç başlıkta çalgılar, klasik sınıflandırma sistemlerine göre değil, hayvan üslubu gözetilerek konuya uygun şekilde gruplandırılmış.

Çalışma aynı zamanda Orta Asya Türk müziği çalgıları hakkında da önemli bir kaynak kimliğini taşıyor.

 

Haberin Diğer Fotoğrafları
Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:ProfDr, Feyzan, Göher, Vural’ın, son, kitabı, “Orta, Asya, Sibirya, Türk, Müziği,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer YAYIN Haberleri
Kemençe Kuartet kitabı yayınlandı...
Seyit Yöre ile “Mesut İktu: Cumhuriyet’in 50 Yıllık Sesi” kitabı üzerine...
Fırat Kutluk ile “Beethoven“ kitabı üzerine...

Fırat Kutluk ile “Beethoven“ kitabı üzerine...
Feyzan Göher Vural - “Orta Asya ve Sibirya Türk Müziğinde Hayvan Üslubu” yayınlandı…
Fırat Kızıltuğ “ Çal söyle şarkımı“ kitap kapağında bas kemençe...
Aşık Veysel'in bilinmeyen ses ve saz icraları gün ışığında…
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Türk Musikisi Federasyonu’nda yeni yönetim göreve başladı…
Serhanende Nurettin Çelik... Bülent Aksoy
Datça Türk Müziği Günleri'ne müracaatlar başladı...
Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı... Nesrin Kalyoncu
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu (2022) ...
Gördüğümüzü mü icrâ ediyoruz ?.. Dr. Fatih Coşkun
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Mavi Nota Dergisi 2021 Ödülü Sıtkı Sahil'e verildi...
Tanbur: Bir resim ve İstanbullu bir saz hakkında... Hakan Talu
Günün Sözü
Teori denizdeki dalgalardır. Herkes sizi karada görmek ister...
(Ayhan Sarı)
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.25ms
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry|wholesale jerseys