Bugün - 21 Eylül 2020 Pazartesi
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Yazar Detayları

Ayhan Sarı

Ayhan Sarı - III. Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali’nin ardından...

III. Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali’nin ardından...
Yazı Tarihi: 18 Temmuz 2018 Çarşamba

3. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Korolar Festivali Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) organizasyonu ile 9-14 Temmuz 2018 arasında Gazi Mağusa'da bulunan Rauf Raif Denktaş Kültür ve Kongre Sarayı’nda gerçekleştirildi.

Kalabalık bir seyirci kitlesinin yer aldığı açılış törenine Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Meclis Başkanı Teberrüken Uluçay, KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, KKTC Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanı Erkut Şahali, Gazimağusa Kaymakamı Dürdane Acı, Gazimağusa Belediye Başkanı İsmail Arter, DAÜ Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Halit Tanju Besler, Prof. Dr. Naciye Doratlı ve Prof. Dr. Sonuç Zorlu ile çok sayıda dekan ve bölüm başkanı katıldı.

Birlikte müzik yapmanın, bir çatı altında müzik aracılığıyla toplanmanın en işlevsel yolu bir koronun  üyesi olmak, koroda söylemektir.  Hele bir de koristlerin ilgisini canlı tutmayı başaran, müziği bilen  bir şef yönetiminde söylüyorsanız kimsenin keyfinize değmesini istemez, prova günlerini iple çekersiniz.

Son yıllarda koro müziği alanında kalitesi yüksek festivaller, koro birliktelikleri yaşanıyor. Çanakkale’den, Afyon’a, Ankara’ya ve Kuzey Kıbrıs’a değin. Korolar birbirleriyle tanışma, kendilerini kıyaslama imkanını buluyorlar.

Korolara katılım oranı özellikle gençlerimiz arasında yukarı giden bir grafik seyrinde. Koro müziği yükselen değerlerimizden.

Bu değere en son Kuzey Kıbrıs’ta Doğu Akdeniz Üniversitesi himaye ve organizasyonunda  düzenlenen 3. Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali’nde tanık olduk. Türkiye’den ve Kuzey Kıbrıs’tan 650 korist Gazi Mağusa’da aynı sahnede buluştular. O muhteşem coşku görülmeye değerdi.

Doğu Akdeniz Üniversitesi, sanata sanatçıya ve insan ruhuna önem veren bir üniversite olduğunu 9-14 Temmuz 2018 tarihlerinde Gazi Mağusa’da düzenledikleri 3. Uluslararası Korolar Festivali`nde  bir kez daha gösterdi.

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin en köklü ve en büyük devlet üniversitesi olan Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ), 1979 yılında eğitim hayatına başlamış. 106 farklı ülkeden 20,000 öğrenci ve 35 farklı ülkeden 1,100 öğretim üyesi ile uluslararası ortamda eğitim veriliyor. 3000 dönümlük arazisi ile eşine az rastlanan bir kampüs üniversitesi. 11 Fakülte ve 5 Yüksek Okulda toplam, 95 önlisans ve lisans, 75 yüksek lisans ve doktora programı mevcut. Diploması tüm dünyada tanınıyor ve DAÜ öğrencileri üniversitenin sahip olduğu akreditasyonlar sayesinde mezun olduktan sonra tüm dünyada iş bulma ayrıcalığına sahipler.

Koro müziği çağımız koşullarında sosyal açıdan giderek içine kapanan insanların kendilerini fark ettirme ve seyirci manasında da ailelerinden, akrabalarına, komşularına, arkadaşlarına değin çevrelerini konser salonuna davet ederek herkesin bir aidiyet duygusuyla müziği paylaştığı hemen tek müzik etkinliği dalı gibi görünüyor.

Koro söyleme geleneğinin çocuğundan, gencine, yetişkinine  kurumsal olarak yerleştiği toplumlarda toplumsal mutluluk oranına katkısı artık kanıtlanmış durumda. Çünkü koro söyleme terbiyesi içinde birlikte hareket etmeden, kendini tesbit etmeye, yerini belirlemeye; tüm bunların sonucunda gerekli normlara ulaşabilmek için bir çalışma sürecine ihtiyaç duyulduğunun tüm öğretileri var. Koro üyesi olmak, bir koroda korist olarak müzik yapmak "kimilerinin"  algıladığı gibi "sadece hoşça zaman geçirmek" manasına gelmiyor. Diğer yanda müzikterapi işlevini göz ardı etmemek gerek.

1980'ler Almanya'sında 50.000 müzik koro ve topluluğu bulunuyor idi. Türkiye'de bu sayı amatör niteliksiz 'GTM' koroları dahil" 5000 dolayında. Polifonik koro sayısı ise henüz 500'e bile ulaşamadı.

Koroda görev yapmanın ötesinde koro ortamında bulunmak bile birçok hayat disiplininin öğrenilmesi manasına geliyor. Koro söyleme sürecinde yaşanan "bireyin gizli terbiyesi geleneği" aslında Anadolu'da gezek, yaren vb gibi çeşitli geleneklerin içinde yaşıyor.

Toplumda koro sayısının artması, toplum içindeki bireysel ilişkilerin ve toplumun gelişiminde olumlu katkılar sağlıyor.

Koro, icracısından izleyicisine aidiyet duygusunu hep beraber yaşatır.

Amatör koro konserlerinde koltukların dolmama riski yoktur. Çünkü koristlerin yakınları izleyici sayısında belirleyici rol oynar. Bu rolün zamanla müzik sevgisine dönüşmesi kaçınılmazdır.

Gerek devlet gerekse belediye kurum yöneticilerinin bir koroyu himaye etmeleri halinde zarar etmiyecekleri adeta garanti gibidir.

Koro söyleme geleneğinin "yerel belediyeler" , "üniversiteler" , "devlet kurumları" ve "sivil toplum örgütleri dernekleri" tarafından desteklenmesi ve bu desteğe devlet tarafından vergi muafiyetinden yardıma değin katkı verilmesi kısa bir süre sonra kendilerine fazlasıyla geri dönecektir. Çünkü bu etkinliklerin içinde sonsuza değin sürecek anılar zinciri birikecek  ve bu anılar yıllar yılı anı sahipleri tarafından dillenip aktarılacaktır.

Bu festivalde dikkati çeken bir özellik hemen tüm koroların repertuarlarını Türk bestecilerin eserlerinden seçmeleriydi. Bu da gösteriyor ki koro müzigi besteleyen Türk besteci sayısında ve dolayısıyla bu topraklardan doğmuş koro eseri sayısında hatırı sayılır bir artış sözkonusu. 

Koroların verdikleri konserlerde naif, sevecen performanslardan, insanın içinde birşeyleri beğeniyle, hoşlukla kıpırdatan seslendirimlere tanık olduk. Kimisi performansına işaret dilini, kimisi kastanyet, kaşıklar gibi perküsyon aletlerini, değişik sahne düzenlerini kullandılar. 

Doğu Akdeniz Üniversitesi üçüncüsüne ev sahipliği yaptığı korolar festivalinde kocaman bir övgüyü hak ediyor. Tabii ki bu övgünün başında bu organizasyona tüm desteğini veren DAÜ Rektörü  Prof.Dr. Necdet Osam'a teşekkür etmek  gerekiyor.

Çünkü Gazimağusa'da böylesine yüksek katılımlı bir organizasyondan yüzlerinin akıyla çıktılar. Bu başarıda kuşkusuz tüm benliğiyle birincisinden beri 3. Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali'ni organize eden, etkinlik süresince etkinliğin her anında şaşılası derecede başaran koro şefi Erkan Dağlı'nın katkısı çok büyük. Ondaki bu istek ve gördüğü haklı destekler sayesindedir ki bu denli geniş icracı katılımlı etkinlikler Kuzey kıbrıs’ta düzenlenebiliyor, gerçekleştirilebiliyor.

DAÜ Rektörü Sn Prof.Dr. Necdet Osam ve Üniversitenin öğretim görevlisi Erkan Dağlı 9-14 temmuz arasında 650 korist katılımıyla gerçekleştirdikleri bu korolar festivalinde gerek organizasyon başarıları gerekse dünya bir müzik penceresi aralamaları nedeniyle büyük bir övgüyü hakediyorlar.

Bize de böyle değerli insanlara teşekkür etmek, onların değerini bilmek düşüyor.

Teşekkürler DAÜ Rektörü  sn. Prof.Dr. Necdet Osam, teşekkürler sn. Erkan Dağlı.

 *    *    *

III. Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali’ne katılan korolar ve repertuarları şöyle idi:

 

KPKD Otello Çok Sesli Korosu

A La Nanita Nana - C. Azzara

Huzur (Koral) - J. S. Bach

Je Ne L’ose Dire (Şanson) - P. Certon

Yalancı Çoban - Balkan Türküsü, Anıl Aydın

Al Beni Beni - Oskay Hoca

Bahçada Guzu - Oskay Hoca


Sonare Çok Sesli Korosu

Bebek - Söz-Müzik: Muammer Sun, Piyano Eşlik: Mehmet Coşkuner

Vapurum Üç Borulu - Kıbrıs Halk Şarkısı, Düzenleme: Oskay Hoca, Piyano Eşlik: Müge Yorgancıoğlu, Flüt Eşlik: Begüm Tekakpınar

El Haderech - Söz: Shimir Or, Müzik: Nurit Hirsch, Düzenleme: Tova Porat, Piyano Eşlik: Mehmet Coşkuner

Dodili - İsrail Halk Şarkısı - Düzenleme: Nira Chen, Piyano Eşlik: Mehmet Coşkuner, Solistler: Emine Sakarya, Pembe Gürtekin,

Tuğçe Sirhan Ufuk

Bahçada Guzu - Kıbrıs Halk Şarkısı, Düzenleme: Oskay Hoca, Piyano Eşlik: Hakan Koparanoğlu

Sevgi Herşeydir - Söz-Müzik: Muammer Sun, Piyano Eşlik: Mehmet Coşkuner

 

ASÜ Oda Korosu

We Will Rock You - Brian May, Koro Düzenleme: Mark Brymer, Solist: Berke Biriktir

Kedi Düeti - Gioacchino Rossini

Pembe Panter - Henry Mancini, Koro Düzenleme: Jay Althouse

Münüsem - Kıbrıs Türküsü, Koro Düzenleme: Oskay Hoca

Kebapçıların Şişi- Kıbrıs Türküsü, Koro Düzenleme: Oskay Hoca

Bahçada Guzu- Kıbrıs Türküsü, Koro Düzenleme: Oskay Hoca, Piyano Eşlik: Dr. Pınar ŞAHİN, Piyano Eşlik: Anıl ALTAÇ,

Cajon Eşlik: Gökan Duman, Gitar Eşlik: Dr. Güray Alyörük

 

Ankara Gelişim Korosu

Bohemian Rhapsody - Söz ve Müzik: Freddie Mercury, Düzenleme: Mark Brymer

Sevdamın Türküsü - Beste ve Düzenleme: Zafer Gökçer, Söz: Semra Doğan

Ah Bir Ataş Ver - Aydın Yöresi Anonim Türküsü, Düzenleme: Zafer Gökçer

Gloria - Franz Joseph Haydn, Düzenleme: Patrick M. Liebergen

 

Niğde Gençlik Merkezleri Çocuk Korosu

Cennettir Kıbrıs’ım- Söz: Şirin Zaferyıldızı, Müzik: Ayhan Öztürk

Niğde - Söz:Şirin Zaferyıldızı Müzik:Ayhan Öztürk

Parayı Veren Düdüğü Çalar - Söz-Müzik:Süleyman Tarman

Kiraz Mevsimi - Söz:Engin Savaş Elçi Müzik:Ayhan Öztürk

Ye Kürküm - Söz-Müzik:Süleyman Tarman

Yanlış Masal - Söz - Müzik:Yavuz Durak

 

TED Koleji Çocuk Korosu

Tebessüm - Söz - Müzik: Fatih Peşmen

Annem - Söz - Müzik: Yakup Aksoy

Sing and Swig - Söz - Müzik: Lorenz Maierhofer

Dance Crazy - Söz - Müzik: Glyn Lehmann

Cennettir Kıbrısım - Söz - Müzik: Ayhan Öztürk


Mersin Bil Koleji Çocuk Korosu

Dünyamız - Ali Gürsan Saraç

Dünyayı Birlikte Kurtaralım - Ali Gürsan Saraç

Tebessüm - Fatih PEŞMEN

Cennetir Kıbrısım - Ayhan ÖZTÜRK / Şirin ZAFERYILDIZI

 

TOBAV Çok Sesli Korosu

Söyle Nedir Bais-i Zarın Gönül - Nihavent Şarkı, Beste: Lavtacı Hristo, Düzenleme: Ali Hoca

Kara Tren - Malatya Türküsü, Düzenleme: Ali Hoca, İzmir’in Kavakları

İzmir Özdemiş Türküsü - Düzenleme: Ali Hoca

Gerizler Başı- Bergama Türküsü, Düzenleme: Ali Hoca

Dillirga - Kıbrıs Türküsü, Düzenleme: Ali Hoca

Gökte Yilduz Aymisun - Rize Türküsü, Düzenleme: Ali Hoca

 

Mersin PKD Nevit Kodallı Yetişkinler Korosu

Münüsem - Kıbrıs Türküsü, Düzenleme: Oskay Hoca

Goodbye Love - Ken Kraintz, Arrangement: Roland Lementre

Come Again - Hans Walther Joest / John Dowland

İncecikten Bir Kar Yağar - Söz: Karacaoğlan, Müzik: Sadettin Kaynak, Koro Düzenleme: Nevit Kodallı

Hatırla Sevgilim - Muhlis Sabahattin Ezgi, Koro Düzenleme: Aykut Önder Sarıçiftçi.

Giydiğim Aldır - Faruk Kaleli, Muzaffer Sarısözen

Hayat Sevince Güzel - Beste: Selmi Andak, Düzenleme: Anıl Aydın

 

OLIMBERA Voice

Dönülmez Akşamın Ufkundayız - (İlk Seslendiriliş), Söz: Yahya Kemal Beyatlı, Müzik: Münir Nureddin Selçuk,

Düzenleme:Memduh Özdemir

Bahçada Guzu - Düzenleme: Oskay Hoca

Güzelleme - Şiir: Afşar Timuçin, Müzik: Hasan Uçarsu

Engel - Rammstein, Düzenleme: Oliver Gies

Happy - Pharrell Williams, Düzenleme: Prof. Dr. Kayhan Kurtuldu

Nyon Nyon - Jake Runestad, Piyano Eşlik: Prof. Dr. M. Kayhan Kurtuldu

 

APKORD Çocuk Korosu

Annem - Z.Ü. Özbakır

Düş - Yakup Kıvrak

Sen De Gel - Yakup Kıvrak

Mavi Gezegen - Yavuz Durak

Canım Kıbrısm - Oskay Hoca

Babam Babam - Onur Erol

 

Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi Çok Sesli Korosu

Münisem - Oskay Hoca

Final Şarkısı - Nedim Yıldız

Masal - Yavuz Durak

Bahçada Guzu - Oskay Hoca

Bursa Sekme - Eduard Zuckmayer

Kızılcıklar Oldu mu? - Hakan Önsöz


APKORD Regularis Korosu

Ave Maria - G. Caccini

Libertango - A. Piazzolla

You Raise Me Up - B. Graham

Hava Nagila - L. Beckhart

And All That Jazz - Kander

Hit The Road Jack - P. Mayfield

 

APKORD Oda Korosu

Sevgilim - Gibbons

Dere Geliyor - Düz: Nevit Kodalli

Meryem - Düz: Ali Özbay

Kebapçıların Şişi - Düz: Oskay Hoca

Macar Dansı - Düz: Memduh Özdemir

Maskeler - Selman Ada, Solist: Engin Suna

Sevgi Her Şeydir - Muammer Sun

 

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Çok Sesli Koro Topluluğu

The Crown of Roses - P. I. Çaykovski

Macar Dansı - J. Brahms, Düzenleme: M. Özdemir

Rosas Pandan - Düzenleme: G. G. Hernandez

Değirmenci - Kıbrıs Halk Türküsü, Düzenleme: O. Hoca

Skyfall - Paul Epworth-Adele Adkins

Silifkenin Yoğurdu - Düzenleme: M. Ş. AKINCI

Shosholoza - Geleneksel Güney Afrika Halk Şarkısı

 

Özel Akant Okulları Çok Sesli Korosu

Barışı Anlatalım - Söz:Erhan Öztürk, Müzik: Ayhan Öztürk

Calypso - Müzik:Jon Holdstock

White Rainbow/ Keshet L’vana - T: Bruria Schweitzer, M: Josef Hadar

Klavierbegleitsatz - Claudia Tschopp

Cennetdir Kıbrıs’ım

 

ANCORA Öğretmenler Korosu

Ben Seni Sevdiğimi - Düzenleme: İbrahim İsmailov, Solist: Dilara Keleş

Çamdan Sakız Akıyor - Düzenleme: İbrahim İsmailov

Entarisi Ala Benziyor - M.Sun

Snami Bog - 19.yy Rus İlahisi

Kebapçıların Şişi - Kıbrıs Şarkısı

Korobuşka - Rus Halk Şarkısı

Panis Angelikus - C.Franck , Solist: Selim Umaner


Bafra Çok Sesli Türk Müziği Korosu

Al Yemeni Mor Yemeni - Düzenleme: Oskay Hoca

Gülnihal - Düzenleme: Memduh Özdemir, Piyano Eşlik: Gizem Avcı & Umut Berkay Şengün

Karahisar Kalesi - Düzenleme: Salih Aydoğan, Kabak Kemane: Serhat Çelebi, Bendir: Gizem Avcı, Kerimoğlu Düzenleme: Aykut Sarıçiftçi

Kızılcıklar Oldumu - Düzenleme: Hakan Önsöz

 

MAKAMER Seslerin Özgürlüğü Kadınlar Korosu

Gençlik - Ed. Zuckmayer

Vurgunum Sana Kıbrıs’ım - F. Succeddinov/Ayşen Dağlı

Mama - Rus halk şarkısı

Haydi De Süsleyin Gelini - K. Aziz

Yine Bir Gülnihal - Dede efendi

Olur Olmaz - M. Özdemir.

 

Amisos Çok Sesli Korosu

The Seal Lullaby, Düzenleme: Eric Whitacre, Piyano Eşlik: Deniznaz Aygül

Eylül Sonu - Düzenleme: İlhan Baran

Erev Shel Shoshanim - Düzenleme: Jack Klebanow, Piyano Eşlik: Deniznaz Aygül

İl Est Bel Et Bon - Düzenleme: Pierre Passereau

Con Te Partiro - Düzenleme: Frank Peterson, Piyano Eşlik: Erdem Maşeroğlu

Sin Sin - Düzenleme: Memduh Özdemir

Sular Durulur Derler - Düzenleme: Erdal Tuğcular, Piyano Eşlik: Zeynep Özgür

 

POLİPOP

Volare - Performed & Composed By: Domenico Modugno

Cuppa - Performed By: Tarkan, Composed By: Sezen Aksu

Life is Life - Performed & Composed By: Opus

Yanayım - Performed & Composed By: Babutsa

 

DAÜ SEM Ada Işığı Çocuk Korosu

Yanlış Masal - Söz - Müzik : Yavuz Durak

Uçurtma - Söz - Müzik : Korhan Doğan

Kelebeğin Rüyası - Söz - Müzik : Sevan Nart

Sev - Söz - Müzik : Yavuz Durak

Çocuklar Barışla Doğsun - Söz - Müzik : Sevan Nart, Piyano Eşlik : Deniz Amcazade, Hakan Koparanoğlu

 

Ankara Üniversitesi ALEGRİA Oda Korosu

Missa Brevis - Antonio Lotti

Timor Et Tremor - Gyorgy Orban

Kara Tren - Cenan Akın

Ay Doğar Giresundan - Adnan Saygun

Lofçalı - Nevit Kodallı

Bahcada Kuzu

 

Kıbrıs’ta Barış İçin İki Toplumlu Koro

Balıkçılar

Tancuj - Slovak

Aman Katerina Mou /Aman Cevriye Hanım

Siyahamba - Afrika

Imagine

Kardeşim Yorgo - Adelfe Mehmet

 

Çağdaş Çocuk Korosu

Do Re Mi Söz - Müzik: Yalçın Tura

Dilek - Söz - Müzik: Ayça Nur Kip Akyol

Bahar Gelince - Söz - Müzik: Ayşe Yalnız Akbulut

Uçurtmam - Söz - Müzik: Tuğçe Sirhan Ufuk

Sevgiye Davet Var - Söz - Müzik: Gürsan Saraç

Cennettir Kıbrıs’ım - Söz: Şirin Zaferyıldızı, Müzik: Ayhan Öztürk

 

VOKAL İzmir

O Salutarus Hostia - G.B.Martini

Son Quest I Crespi Crini - C.Monteverdi

Canzon Villanesca / Mascherata - G.Domenico Da Nola

Yavru Vatan - Nazım Aliyev / İ.Soygeniş

Bahçada Guzu - Oskay Hoca

 

Pamukkale Üniversitesi Çok Sesli Korosu

God Be With You - J.Rankin

Dirait On - M. J. Lauridsen

Bahçada Guzu - Kıbrıs Türküsü, Düz: Oskay Hoca

Başımda Altın Tacım - Muharrem Ertaş, Koro Düzenleme: Aykut Ö.Sarıçiftçi, Tenor Solo: Ömer Tülker

Bak Yeşil Yeşil - A. Seylan, Koro Düzenleme: Aykut Ö. Sarıçiftçi

Sular Durulur Derler -  Halk Türküsü, Koro Düzenleme: Aykut Ö. Sarıçiftçi, Piyano Eşlik: Sezin Kavas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

Kemençe Kuartet ve Türk Müziği Orkestrasına giden yola bugünden bir bakış…
Arabesk müzik geri (mi) dönüyor?..
Gültekin Oransay'ın ardından 30 yıl…
“Mızıka“ kelimesi ile “mızıkçılık“ arasındaki ilişki…
Nüfuzun sanat üzerine etkisi…
Müzikte batılılaşma travması “tedavi“ edilebildi mi?..
Türkiye'de Türk Müziği Orkestrası'nı yönetecek şef var mı?..
Topluluktan orkestraya...
Geleneksel Türk müziği tarihine ışık tutacak bu yazı ne zaman yazılmış?..
Para karşılığı akademik yayınlar skandalı…
III. Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali’nin ardından...
Müziğin bilimini biraz fazla mı abarttık ne?..
Transistörlü radyodan internet radyosuna ve sonrası…
Müzikolojinin temeli “1. derece kaynak“ bilgileridir…
Tanbur çalgısını unutturanlar…
Toplumsal sorunlarımızı halletmeden temel müzikal sorunlarımızı çözemeyiz…
Türkiye’de Batı müziği olmasaydı, GTM kurumları olmazdı…
Müzik Üniversitesi’nden 2. Güzel Sanatlar Üniversitesi’ne…
Çanakkale Korolar Festivali'nin ardından…
7’sinden 70’ine Türk müziği bütünlüğünde saplantılar/bölünmeler...
El yordamı müzikologları…
“Frankfurt Musikmesse - 2017“ izlenimleri…
Hobi koroları...
Çanakkale'de ateşe kalkmak…
Korolar Festivali'nde ilk kez Geleneksel Türk Müziği Koroları da sahne alacak…
Türkiye'de çalgı yapımcılığı mesleği üzerine...
Türkiye Koro Festivalleri tarihinde bir ilk: Çanakkale Korolar Festivali'ne GTM koroları da katılıyor…
“Geleneksel Müzik Konservatuarı“ üzerine yazmıştık…
Musiki Dergisi akademik teşvik kriterlerini karşılamamaktadır…
Düşen uçaktaki Kızılordu Korosu ve Koro Söyleme üzerine…
Plaklar, 20. yy. müziğinin tanıkları…
Osmanlı Muzika-yı Humayun ve Pakistan Cumhurbaşkanlığı Orkestrası…
Türk Musikisi Federasyonu'nun İstanbul'da toplanması üzerine...
GTM'de melek üçgeni…
Devlet Korosu Şefinin Yaşamsal Anatomisi…
Sanatta ücret iadesi…
Koro müziği yükselen değer...
Bravo Sayın Başkan…
Biri okunmuyor, birine yazı gelmiyor...
Devlet Kültür Paketi 2016 ve 2007 tarihli yazımız: “Her ilimize değil, her ilçemize yarı profesyonel koro“…
Geleneksel Türk müziğinde “Açı“ …
Orhan Gencebay ile TMDK'da söyleştik…
Müzik varsa müzik eleştirmeni de vardır...
Doğudan müzik ithaline beş kala...
Ayrıştırmak lazım…
Emek Sineması restorasyonu tamamlandı…
GTM amatör koroları faydalı mı, zararlı mı?..
Fotoğraftan “Ortak Kültürel Coğrafya Orkestrası“na…
Beş maddenin çağrıştırdıkları…
Müzikte ilk ve orta öğretim…
Öykünmeden intihale...
İyi ki Devlet Koroları var...
II. Kanun Sempozyumu ve Festivali ardından...
Divan Orkestrası...
Sokaktaki sevgisizlik...
Misafir sanatçılar için Muhalefet'ten kanun teklifi...
Panayot Abacı belgelediği dönemi kapattı…
Türk keman virtüözü Muhammed Yıldırır’ın Guinnes rekoru…
Müzik ile tedaviden heavy metalcilerin aklanmasına...
“Şarkı / Beste Yarışmaları“ sonuçlarının toplum yansımaları…
Bitlisli elektro gitar yapımcısından, İzmirli metal profil saplı bağlama yapımcısına...
Ali Rifat Çağatay, Şark Musiki Cemiyeti, Süreyya Paşa...
Seçim 2015'de partilerin müziğe yaklaşımı...
Geleneksel Türk müziğinde repertuar dersi nasıl olmalı?..
Yegane dostları okumayanlardır...
Şeyh El Ud, Suudi Arabistan’da…
Türk pop müziğini arabeskten sıyıran besteci: Kayahan...
Eski gazinolara özlemin konseri...
Geleneksel Türk müziği çalgılarınca oluşturulmuş çoksesli oda müziği kümeleri ve uluslararası sergileme bilinci...
Her ile değil, her ilçeye yarıprofesyonel korolar...
Musiki kelimesinin şapkacıları...
Müzik uğraşanlarını değerlendirme boyutu...
Ben pişirdim, sen ye!..
Kültürün ekonomiye katkısı…
“La” nasıl oldu “Neva” ?..
Müzik ağaçlarından filizlere çabalar…
Geleneksel Türk müziğinde 'Pruning' strategy ...
Devlet Korosu Şefinin Yaşamsal Anatomisi...
Nerde o “Hayal Gibi Ezgiler“...
Sempozyum dönüşü...
Eurovision'dan Turkvision'a değişen nedir?..
Bağlama satılan ilk TV reklamı...
Notayı konuşturamayanlar...
Cumhuriyet müzik tarihimizdeki dargınlıklardan güncel kesit...
Diğer Yazarlar

Tarihe Not Düşmek…
Açılımcılar - yorumcular- sanatçılar (Hangisinden yad eyleyim gönlümü)…
Kitabu İlmi'l-Musiki Alâ Vechi’l-Hurûfât'ın müellifi kimdir? -13-
TULUM-II - (Derilerin Sepilenmesi/Tabaklaması)
Müzik Eleştirileri -1- "Samida Doğal mı?.."
İlginç tanıdıklarım oldu…
Koro sendromu…
Kemençe Kuartet ve Türk Müziği Orkestrasına giden yola bugünden bir bakış…
Yeni YÖK’ün ve değerli başkanı Sn. Saraç’ın övgüye değer kararı: Müzik öğretmenliği açısından yapıcı bir değerlendirme…
Neveser Kökdeş olayı…
Müzikoloji: Meragi’nin Zübdetül-Edvar’ı yayınlandı...
Çevrimiçi Türk Halk Musikisi Videoları: "Konma Bülbül Konma Nergis Daline"
Günün Sözü
Sanatçı yetiştirmek zor ama, daha zor olanı seyirci yetiştirmektir…
(Süleyman Demirel)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,44ms