Bugün - Sunday, November 27, 2022
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Yazar Detayları

Gökmen Özmenteş

Gökmen Özmenteş - Değişime direnmek…

Değişime direnmek…
Yazı Tarihi: Tuesday, September 22, 2020

Twetter'de Can Gürses şöyle yazmış: "Örneğin 2 yıl öncesinin verilerine göre ~25 milyon öğrencinin olduğu Türkiye'de e-öğrenme alanına yapılan özel yatırım [VC, melek yatırımcı vs. hepsi dahil] 1 milyon doları geçmeyecek seviyedeydi. Vahim bir durum... Oysa ki eğitimin kaçınılmaz geleceği e-öğrenme alanı..." (22 Eylül 2020 - https://twitter.com/canitti/status/1308475294022426625)

 

Can Gürses çok haklı. Çizdiği vahim tablonun altında okulların eğitim öğretimden ziyade temel bir denetim ve kontrol mekanizması olma işlevini koruma direnişi yatıyor. Online eğitim geleneksel denetim, disiplin, manipülasyon ve değiştirme tekniklerini zorluyor.

Konu geleneksel kurumların direnci.

Foucault 70'lerde yaptığı okul ve eğitim eleştirilerinin bugün nasıl somutlaştığını görse heyecandan bir daha ölürdü. Hele ki, online eğitim gibi olanakların dönüştürme gücüne yönelik kurumsal direnişin ters yüz edici karakterini görseydi. Tarihte çoğunlukla toplumun bir kısmı kurumlara direnirdi. Buna da isyan denirdi. Şimdi tam tersi, kurumlar toplumsal değişim zorunluluğuna direniyor. Bu tür, makro yapıların mikro yapılara direnme örnekleri tarihte ancak Fransız Devrimi, Rönesans ve Reform Hareketleri, büyük teknolojik devrimler gibi sıçrama dönemlerinde yaşandı. Sonuç olarak yeni kurumlar türedi ya da öncekiler dönüştürmek zorunda kaldı. İçinde bulunduğumuz dönem de böyle bir etkiye gebe.

Değişime ayak uyduramayan her türlü sistem bir süre direnmenin ardından ya uyum sağlayacak ya da tamamen yok olacak. Bundan kaçış yok. İnsanlık tarihi bunun binlerce örneği ile dolu. Online eğitim olanaklarının yaygınlaştırılmaması ve öncelik tanınmaması değişimi sadece geciktirir. Geleneksel eğitim kurumları artık bilginin tek kaynağı olmadığını anlamalı. Değerler eğitimi zaten uzun süredir okullarda gerçekleşmiyor. Ahlaken idealize edilerek yüceltilmiş eğitim kurumları bilginin ve değerler üretiminin diğer kaynaklarını dışlayarak değil analiz edip birer olanağa dönüştürerek ayakta kalabilecek.

Bireysel ve kurumsal olarak değişime ayak uyduramama beceriksizliğimizi yüz yüze eğitimi duygusal, nostaljik ve abartılmış sosyalleşme kavramları ile yücelterek örtemeyiz. Öğrencinin başını okşama, zil sesi, sınıf kokusu vb. romantik hasretler her ne kadar insani görünse de özünde çocuğun dünya ile rekabetini oluşturacak kazanımları değil yetişkinlerin eğitimsel nostaljilerinin detayları olarak birer ilüzyon etkisi gösteriyor.

Unutmayalım,

Değişimin gerçeği bizden büyüktür...

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

Fazıl Say'ın Feyzi Erçin'e desteği…
İşlevsel müzikoloji’ye teorik bir bakış…
Pür Müzikoloji’ye Doğru: Eleştiri, Özgünlük ve Mücadele...
İlerleme ve müzik ilişkisi bağlamında geleneksel çalgı öğretiminde metotçuluk...
Muammer Sun “Türk kalarak çağdaşlaşmak“ ...
Maverıck Sabre vesilesiyle…
Değişime direnmek…
Atiye, Şaman Teyzeler ve kriptomnezi...
Müzik Eleştirileri -1- "Samida Doğal mı?.."
Toplumun "Korkuluk Argümanı" ve “Halil Sezai olayı”… Gökmen Özmenteş
Görüşme odaklı çalışmalar bir şey söylüyor mu?..
Müzik gerçekten birleştirir mi?..
Müzik eğitimi ve eğitimcileri uzaktan eğitime ne kadar hazır?
Branş öğretmenlerinin ilköğretimde derse girmesi...
Sosyalleş diyorum sana…Yalnız şey!..
Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı…
“Ruhan Alpaydın - Batı Müziğinin Yakın Doğu Kökleri“ yazısına değerlendirme ve katkı...
Twitter Aforizmaları Twitizma’lar ve Yararları…
Ah Bu Hipotez Bağımlılığı...
Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye…
Müzikal post-truth pandemisi ve etik…
Müzik, ideoloji ve zizek
Müzik ve şiir için kaygılanmak…
Tanıdık bir öykü bu…
Musiki Muallim Mektebi Çalıştayı’nın ardından…
Celal Şengör vesilesiyle: “Milli musiki” fikri ne kadar milli?
Bir Müzik Eleştirisi Talebi ve Müzik Camiamızın Hal-i Pür Melali…
Sanat insan seçmez, seçim kültüreldir...
Türküler bizim...
Tekelleştirilmiş entelektüelizm…
Biriktirilmiş entelektüel refleks ve eril elitizmin sembolik şiddeti…
Parazit Melodi Sendromu
Climax: Foucault ve müzik perspektifinde bir analiz…
Gerçek klasik müzik bu değil…
Yeni bir "Müzik Tarihi Kitabı" vesilesiyle…
Popüler müzik videolarında ezoterizm ve bir analiz…
Diğer Yazarlar

Türk Musikisi’nde enstrümantal icra ve virtüözlük...
Corona günlerinin verimi: “Müzik Eğitiminde Çok Bileşenli Pedagojik Yaklaşımlar ve Öğretme-Öğrenme Yaklaşımları”
Kadersiz Türküler -2 - : "Erkilet günaydı(n)"...
Kitabu İlmi'l-Musiki Alâ Vechi’l-Hurûfât'ın müellifi kimdir? -16-
Meslek eğitimi ve çalgı yapım bölümlerinde öğretim planları -1-
Fazıl Say'ın Feyzi Erçin'e desteği…
Oktay Dalaysel - Büyük bir insanı daha yitirdik...
Nida Tüfekçi’nin Öğrencisi Olmak!..
O yönetmen ve “filmi“...
Koro sendromu…
Yazılarınızı bekliyoruz... Musiki Dergisi
Orkestra müziğin fabrikasıdır...
Üzeyir Hacıbeyli'nin 130. doğum yıldönümü anısına...
1000 el, 1 sanat…
Neveser Kökdeş olayı…
Meragi niçin 24 şube dedi? Hurufilikten etkilendi mi?..
Çevrimiçi Türk Halk Musikisi Videoları: "Konma Bülbül Konma Nergis Daline"
Günün Sözü
"Müzisyenlerin sanatını sever takdir edersiniz ama geleceğinizi müzisyenlere emanet edemezsiniz..."
(Ayhan Sarı)
Yazarlar 
Röportajlar
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Süleyman FİDAN: Efendim, Neşet Ertaş’la başlayalım. Neşet Ertaş’ın kaç eseri sizde? Sayı alabilir miyim? Hasan SALTIK: On yedi tane ser...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.36ms