Bugün - Tuesday, October 4, 2022
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Yazar Detayları

Gökmen Özmenteş

Gökmen Özmenteş - Maverıck Sabre vesilesiyle…

Maverıck Sabre vesilesiyle…
Yazı Tarihi: Thursday, October 1, 2020

I Need*

Maverick Sabre'den her ne kadar Amy Winehouse'un erkek şubesi olarak bahsetseler de ben pek benzerlik göremiyorum açıkçası. Sabre'de British soul şarkıcılığı kadar abartılı, yaya yaya bir İngiliz İngilizcesi duyuyorum. Arada Jamaika vurgularına dek uzanıyor. Bana en çok da 80'lerin en yetenekli seslerinden biri olan Terence Trent D'arby'i hatırlatıyor ses rengi. Sabre'nin şarkılarında da armoni, melodi, çalgılama ve icra gibi kompozisyon nitelikleri eşsiz değil, hatta sıradan bile sayılır. Tıpkı Amy Winehouse'ın şarkıları gibi. Bu strateji şarkıcıyı öne çıkarıyor. Şarkıları bir iki prova ile birçok orkestra kolaylıkla çalar. Ancak şarkıcının kendine özgün ses rengi tüm müzikal sound'un efendisi olduğundan sonuç aynı olmaz. Kısacası Sabre'nin şarkıları da tıpkı Winehouse'inkiler gibi şarkıcı şarkısı...başkasından dinlemek istemiyorsun.

Her Grace**

Maverick Sabre'nin ses ve tonlamasındaki Jamaika renkleri çok güzel bir ortaklıkla tamamlanmış.  Yeni Bob Marley dedikleri Jamaika'lı Chronixx ile Sabre'nin sesi başka bir aşamaya taşınmış. Daha bir erkeksi, hışırtılı, dertli, olgun bir ses duyuyorum bu harika projede. Bu da bir şarkıcı şarkısı...yeri gelmişken bir kıyaslama yapmak isterim. Klasik müzikteki lied, arya vb vokal formlarda beste yani eser standarttır ve esastır. Farklı kişiler onu olabildiğince istenen estetik ve stilde söylemekle mükelleftir. Bu da müzikal teknik, pedagoji ve aktarım zinciri içinde yürür. Popüler müzikte ise eser/beste kadar onu ilk söyleyen kişinin kulaklara yerleştirdiği sound esas oluyor. Mesela şimdi bu parçayı bir başkasından dinlediğimde de güzel bulabilirim ancak özgünlük arayışım ilk dinleme deneyimimi arayabilir. Elvis Presley, Michael Jackson, George Michael, Mirelle Mattieu, Paul McCartney, Kayahan, Barış Manço vd....bu isimlerin şarkılarını başkalarından dinlemek neden o kadar keyif vermiyor? neden olumsuz tepki bile verebiliyoruz? Çünkü esas olan melodi, armoni, çalgılama vb kompozisyon niteliklerinden ziyade onlara can veren, belleklere yerleştiren kendine özgü vokal...Bu açıdan popüler müzik vokal özgünlüğün en tepeye ulaştığı yerdir, standartlaştırılarak birbirine benzetildiği değil....biri yüksek sanat ve bireyin yücelmesi mi dedi?

*https://www.youtube.com/watch?v=GZNtticFI60&list=RD8b-5N7B7qWI&index=2

**https://www.youtube.com/watch?v=8b-5N7B7qWI&list=RD8b-5N7B7qWI&index=1

 

 

 

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

Fazıl Say'ın Feyzi Erçin'e desteği…
İşlevsel müzikoloji’ye teorik bir bakış…
Pür Müzikoloji’ye Doğru: Eleştiri, Özgünlük ve Mücadele...
İlerleme ve müzik ilişkisi bağlamında geleneksel çalgı öğretiminde metotçuluk...
Muammer Sun “Türk kalarak çağdaşlaşmak“ ...
Maverıck Sabre vesilesiyle…
Değişime direnmek…
Atiye, Şaman Teyzeler ve kriptomnezi...
Müzik Eleştirileri -1- "Samida Doğal mı?.."
Toplumun "Korkuluk Argümanı" ve “Halil Sezai olayı”… Gökmen Özmenteş
Görüşme odaklı çalışmalar bir şey söylüyor mu?..
Müzik gerçekten birleştirir mi?..
Müzik eğitimi ve eğitimcileri uzaktan eğitime ne kadar hazır?
Branş öğretmenlerinin ilköğretimde derse girmesi...
Sosyalleş diyorum sana…Yalnız şey!..
Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı…
“Ruhan Alpaydın - Batı Müziğinin Yakın Doğu Kökleri“ yazısına değerlendirme ve katkı...
Twitter Aforizmaları Twitizma’lar ve Yararları…
Ah Bu Hipotez Bağımlılığı...
Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye…
Müzikal post-truth pandemisi ve etik…
Müzik, ideoloji ve zizek
Müzik ve şiir için kaygılanmak…
Tanıdık bir öykü bu…
Musiki Muallim Mektebi Çalıştayı’nın ardından…
Celal Şengör vesilesiyle: “Milli musiki” fikri ne kadar milli?
Bir Müzik Eleştirisi Talebi ve Müzik Camiamızın Hal-i Pür Melali…
Sanat insan seçmez, seçim kültüreldir...
Türküler bizim...
Tekelleştirilmiş entelektüelizm…
Biriktirilmiş entelektüel refleks ve eril elitizmin sembolik şiddeti…
Parazit Melodi Sendromu
Climax: Foucault ve müzik perspektifinde bir analiz…
Gerçek klasik müzik bu değil…
Yeni bir "Müzik Tarihi Kitabı" vesilesiyle…
Popüler müzik videolarında ezoterizm ve bir analiz…
Diğer Yazarlar

Türk Musikisi’nde enstrümantal icra ve virtüözlük...
Corona günlerinin verimi: “Müzik Eğitiminde Çok Bileşenli Pedagojik Yaklaşımlar ve Öğretme-Öğrenme Yaklaşımları”
Kadersiz Türküler -2 - : "Erkilet günaydı(n)"...
Kitabu İlmi'l-Musiki Alâ Vechi’l-Hurûfât'ın müellifi kimdir? -16-
Meslek eğitimi ve çalgı yapım bölümlerinde öğretim planları -1-
Fazıl Say'ın Feyzi Erçin'e desteği…
Oktay Dalaysel - Büyük bir insanı daha yitirdik...
Nida Tüfekçi’nin Öğrencisi Olmak!..
O yönetmen ve “filmi“...
Koro sendromu…
Yazılarınızı bekliyoruz... Musiki Dergisi
Orkestra müziğin fabrikasıdır...
Üzeyir Hacıbeyli'nin 130. doğum yıldönümü anısına...
1000 el, 1 sanat…
Neveser Kökdeş olayı…
Meragi niçin 24 şube dedi? Hurufilikten etkilendi mi?..
Çevrimiçi Türk Halk Musikisi Videoları: "Konma Bülbül Konma Nergis Daline"
Günün Sözü
Zenaatı aşan kendini sanatta bulur
(Ayhan Sarı)
Yazarlar 
Röportajlar
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Süleyman FİDAN: Efendim, Neşet Ertaş’la başlayalım. Neşet Ertaş’ın kaç eseri sizde? Sayı alabilir miyim? Hasan SALTIK: On yedi tane ser...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.41ms