Bugün - Wednesday, September 28, 2022
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Yazar Detayları

Konuk Yazar

Konuk Yazar - Ah siz müziksiyenler, pardon müzik yiyenler, pardon müzisyenler.. Hakan Güngör

Ah siz müziksiyenler, pardon müzik yiyenler, pardon müzisyenler.. Hakan Güngör
Yazı Tarihi: Saturday, February 25, 2017

Doğal yeteneğinle iyi şarkı söyleyebilir veya iyi enstrüman çalabilirsin, ancak bu durum senin müzisyen olduğun anlamına gelmez.

"Urfa'da OXFORD vardı da biz mi okumadık" diyenlerden olabilir ve de haklı olabilirsin ama bu senin haddini aşabileceğin anlamına gelmez..

Popüler olmak güzeldir, çok para kazanabilirsin, ama star olmak doğuştan gelen bir özelliktir. Kendini fazla zorlama komik duruma düşebilirsin..

İyi müzikten ve iyi müzisyenden anlaman için iyi müzisyenleri ve iyi müzikleri dinlemeli ve bunun için mutlaka az da olsa bir eğitim almalısın..

"Bence" diye başlayan eleştiriler, mütevazi ayni zamanda korkak!!bir başlangıçtır. Kulağa hoş gelebilir, ama duygusal bir eleştiriden öte gitmez. Akademik bir değeri yoktur..

Eksiklerini bugün tamamlamalısın. Emin ol,  ileride tekrar başa dönmek ve baştan başlamak zorunda kalırsın. Geç olabilir!

İyi bir müzisyenin neden iyi olduğunu mutlaka araştırıp anlamalısın, emin ol sanatında çok yol alırsın..

Nota müziğin en adi parçasıdır. Ama çok iyi bilmek zorunda olduğun önemli bir parçası...

Beğendiğin kimse yoksa, mutlaka sende sorun var demektir...

Söylediğin şarkıları veya eserleri mutlaka ezbere söylemeli ve çalmalısın..

Yüreğinden söylemelisin derken; beynini zekanı, zevkini ve tecrübeni kullanmalısın.

Yoksa sen yüreğinden söylediğini zannedersin, halbuki başka bir yerindendir.

İyi müzisyen olmak için deli olmana gerek yok. Tam tersine zeki ve çalışkan olmalısın..

Alkol ve benzeri şeyler seni bir yerlere taşımaz. Tam tersine senden çok şey götürür..

Sahnede rahat olmak çok iyi bilmek, çok çalışmak, sindirmek, çok seyretmek, çok dinlemek ve tecrübe ile kazanılan bir özelliktir.

Mutlaka sahne performansı yapmalısın..

Konservatuarda okumaktan çok, kimin öğrencisi olduğun daha önemlidir..

Konservatuara mutlaka gitmeli ve bitirmelisin..

Her konservatuar mezunu müzisyen olamaz...

Araban olmasın ama elindeki enstrümanın iyi olsun. Bu durum sana iyi bir araba aldırabilir…

Türkiye'de son 20 yıldır star yoktur. Adamın olmadığı yerde " ... " sözü geçerlidir.

STAR olabilecek özelliklere sahip müzisyenler vardır, ancak bunları ortaya çıkarabilecek anlayışta ve birikimde kişiler yok denecek kadar azdır… Niyet başkadır...

"Müzisyenin beğendiği albüm tutmaz" lafı yanlıştır. Müzeyyen Senar, Zeki Müren, Bülent Ersoy, İbrahim Tatlıses, Ajda Pekkan, Sezen Aksu ve daha niceleri gibi birçok starın albümünü "Garo Mafyan, Onno Tunç, Turhan Yükseler, Atilla Özdemiroğlu ve daha niceleri" gibi çok kıymetli müzisyenler yapmıştır...

İyi insan olman iyi müzisyen olduğun anlamına gelmez. Kimse seni yanıltmasın.

Sen ne dersen de, kaliteni, dinlediğin müzikler, müzisyenler ve eğlence anlayışın belirler...

Arabesk müzik yoktur, arabesk anlayış vardır. En güzel, en kaliteli besteyi bile bu anlayışla değersizleştirebilirsin. Hatta hayatını bile!

Müzik edebiyatla başlar.

Kendini ispat etmene gerek yok, rahat ol, iyiysen mutlaka hak ettiğin yere gelirsin. Ve iyi müzisyenler sendeki potansiyeli "varsa" hemen görür. İnan bana…

Efendi, mütevazı,akıllı ve de çalışkan ol..
Kendinle barışık, gerçekçi, dost ol..
İnsan ol, sevgili ol.

Ne olmak istiyorsun?

Müziksiyen mi,

Müzik yiyen mi, 

Müzisyen mi?

. . .
Karar senin…

________________________________

Musiki Dergisi Notu: Sn. Hakan Güngör'ün bu yazısı daha önce yazılmış olması ve de link farklılığı oluşturmamak bakımından kendi köşesine aktarılmamıştır.

 

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

Yazılarınızı bekliyoruz... Musiki Dergisi
Fazıl Say'ın müzikte dostluk tahayyülü ve yanılgıları… Gökmen Özmenteş
İlham Nedir ?.. Hasan Cihat Örter
Arif Sağ 2018 Röportajından seçmeler…
Kardeş çalgılarımızdan kamança, kemane, gyjak, rebab, ıklığ ve eğitimde ortak kullanım düşüncesi… Zekeriya Başarslan*
Yahya Şerfedinov’un Kaytarma Kitabı Üzerine Bir İnceleme… Yrd. Doç. Dr. Zekeriya Başarslan (*)
Mevlevilik hakkında manifestom… Kudsi Erguner
Uluslararası H.S.Arel ve Türk Müziği Sempozyumu’nun düşündürdükleri: “Mûsıkîmizin polifonize edilme ütopyası artık bitirilmeli…“Salih Zeki Çavdaroğlu
Hüseyin Saadettin Arel Sempozyumu’nun Ardından… Prof. Dr. Gözde Çolakoğlu Sarı
Derleyen kişi türkünün sahibi olabilir mi?.. Burhan Tarlabaşı
Ermukan Saydam Sonsuzluğa Göçtü… Tuğrul Göğüş
TRT TSM Repertarı’ndaki eserlerin kaçta kaçı seslendiriliyor… Bayram Yurdacan (*)
Yeni Atatürk Kültür Merkezi (AKM) Projesi üzerine… Hüsrev Hatemi
Bir (Neo)Rokoko Üstadı: Tanburi Bestekâr Dürrü Turan… Şelâle Turan
Kronolojik Piyano Tarihi (1700-2005)… Derleyen: Buğra GÜLTEK
Vefatının 21. Senesinde Mûsıkîmizde Bir Ekol İcrâ ve Üslûp Âbidesi: Bekir Sıdkı Sezgin... Salih Zeki Çavdaroğlu
Hulusi Gökmenli (1902-1975 Musikişinas-Gazelhan-mevlithan)... Cemil Altınbilek
Türkiye’deki çoksesli müziğin Atatürk Dönemi ve sonrasındaki durumu… Sabutay Uğur
İsimsiz ama muhteşem insanlar!.. Hıncal Uluç
"Pabucumun sanatçıları ve sahte vicdanları!.." Haşmet Babaoğlu
Zeki Müren düşmanlığı ve kıskançlığının kökenleri… Nihat Genç
Sanatçı İftarındaki Terslikler… Akif Beki
Zararlı ve yararlı musiki dernekleri ile korolar… M. Murat Oto*
İzmir Marşı - Kafkasya Marşı - Gazi Mustafa Kemal Paşa Marşı… Cemal Ünlü
Ela Altın ile Röportaj… Tuba Dere
İstanbul Türk Musikisi Devlet Konservatuarı'nın kuruluşu hakkındaki ikinci yazım… Osman Babuşcu
İkiz Sanat… Fırat Kızıltuğ
Ah siz müziksiyenler, pardon müzik yiyenler, pardon müzisyenler.. Hakan Güngör
İdil Biret'in Adana ÇDSO Konserinin iptali üzerine… Tuğrul Göğüş
Fazıl Say nasıl yetişti?.. Ahmet Say
Tanburi Fahrettin Çimenli… Cemil Altınbilek
Geleneksel Mûsıkîmiz’ in bazı korolarının hâl-i pürmelâli n’ olacak acaba ?.. Salih Zeki Çavdaroğlu
Nüzhe… Günel Şahin Adıgözelova
GTM yaylı çalgıları için tasarlanmış “Gerdirme Sistemli ve Ayarlı Kemençe Yayı“… Dr. Mustafa Aydın ÖKSÜZ (*)
Çalgı yapımında kullanılacak ağaçların yetiştirilmesine önem verilmelidir… Tuğrul Göğüş
Ve Penderecki Yapıtlarını Yönetti*… Seyit Yöre
Dağ fare doğurdu... Müfit Semih Baylan
Diğer Yazarlar

Türk Musikisi’nde enstrümantal icra ve virtüözlük...
Corona günlerinin verimi: “Müzik Eğitiminde Çok Bileşenli Pedagojik Yaklaşımlar ve Öğretme-Öğrenme Yaklaşımları”
Kadersiz Türküler -2 - : "Erkilet günaydı(n)"...
Kitabu İlmi'l-Musiki Alâ Vechi’l-Hurûfât'ın müellifi kimdir? -16-
Meslek eğitimi ve çalgı yapım bölümlerinde öğretim planları -1-
Fazıl Say'ın Feyzi Erçin'e desteği…
Oktay Dalaysel - Büyük bir insanı daha yitirdik...
Nida Tüfekçi’nin Öğrencisi Olmak!..
O yönetmen ve “filmi“...
Koro sendromu…
Yazılarınızı bekliyoruz... Musiki Dergisi
Orkestra müziğin fabrikasıdır...
Üzeyir Hacıbeyli'nin 130. doğum yıldönümü anısına...
1000 el, 1 sanat…
Neveser Kökdeş olayı…
Meragi niçin 24 şube dedi? Hurufilikten etkilendi mi?..
Çevrimiçi Türk Halk Musikisi Videoları: "Konma Bülbül Konma Nergis Daline"
Günün Sözü
Hep aynı telden çalan müzisyene gülünüp, geçilir...
(Horace Mann 1896-1959)
Yazarlar 
Röportajlar
Hasan Saltık ile müzik endüstrisi üzerine bir söyleşi… Süleyman Fidan[1]
Süleyman FİDAN: Efendim, Neşet Ertaş’la başlayalım. Neşet Ertaş’ın kaç eseri sizde? Sayı alabilir miyim? Hasan SALTIK: On yedi tane ser...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.39ms