Bugün - 23 Ocak 2018 Salı
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 28°C
Haber Detayları

Divane ve Metal Profil Saplı Bağlama mucidi ile söyleşi İTÜ TMDK’da…

Divane çalgısı kişisel bir hobinin ve müzik sevgisinin verdiği dürtünün etkilerini taşıyan, ama aynı zamanda yıllarca bağlama ve müzik ile uğraşmanın getirdiği tecrübenin etken olduğu bir uğraşın ürünü. Çalgı yapımında AR-GE çalışmasının, Türkiye’de çalgı AR-GE’sinin gerek patent, gerek yasalar, gerekse teknoloji açısından güçlüklerinin ne demek olduğunu anlatan belki de bir ilk. Mucidi ise Almanya’da yaşamış, öğrenim görmüş Elk. Mühendisi Yavuz Gül… Söyleşi’nin moderatörlüğünü Ayhan Sarı yapıyor. 13 kasım 2017 Pazartesi, İTÜ Türk musikisi Devlet Konservatuarı Müzikoloji Bölümü’nde bulunan BİSED Salonunda. Saat: 15.00’de…

KONGRE SEMP.PANEL Haberi - 9 Kasım 2017 Perşembe - 22:44
Divane çalgısı kişisel bir hobinin ve müzik sevgisinin verdiği dürtünün etkilerini taşıyan, ama aynı zamanda yıllarca bağlama ve müzik ile uğraşmanın getirdiği tecrübenin etken olduğu bir uğraşın ürünü. Çalgı yapımında AR-GE çalışmasının, Türkiye’de çalgı AR-GE’sinin gerek patent, gerek yasalar, gerekse teknoloji açısından güçlüklerinin ne demek olduğunu anlatan belki de bir ilk. Mucidi ise Almanya’da yaşamış, öğrenim görmüş Elk. Mühendisi Yavuz Gül… Söyleşi’nin moderatörlüğünü Ayhan Sarı yapıyor. 13 kasım 2017 Pazartesi, İTÜ Türk musikisi Devlet Konservatuarı Müzikoloji Bölümü’nde bulunan BİSED Salonunda. Saat: 15.00’de…
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Yavuz Gül çalgı hakkında şöyle diyor:

“Yıllar süren ve hâlâ sürmekte olan deneme-yanılma usulü çalışmalarda oldukça olumlu sonuçlar alındı. Ergonomik yapının değişmesine bağlı olarak, hangi çaptaki tellerin yeni yapıya uygun olacağı da yapılan testlerle belirlendi. Kişilerin zevkine göre, farklı tel kombinasyonlarının çok farklı duygular uyandıracak şekilde yerleştirilebileceği gözlemlendi. Bu kombinasyonların standartlarının saptanması üzerinde çalışıldı. Ayrıca değiştirilen ergonomik yapı, divanenin bağlamaya kıyasla kendinden rezonanslı, sesi gür, tınısı yumuşak bir cihaz olmasını sağladı. Bu süreç boyunca divanenin çeşitli prototipleri ortaya çıktı. Ayrıca tanbura tipi bağlamada uygulanan kara düzen (bozuk) akordun getirdiği geniş ses sahası, klavyeye birkaç perde eklenerek daha da geliştirilmiştir. Ve böylece divanenin oktav zenginliği ve çalma verimi artmıştır.

Eşiğin göğüs üzerindeki yeri, sapın uzunluğu, burgu yapısı, perde yapısı gibi ayrıntılar üzerinde çalışmalar yapıldı. Ortaya çıkan sonuçta, ud sesinin çok tatmin edici bir biçimde alındığı gözlemlendi. Bu daldaki çalışmada ana amaç, ud çalmayı bilmeyen fakat bağlama çalmayı bilen bir insanın, tanıdığı bağlama perdesi sistemi üzerinde (çünkü divanenin tüm modellerinin perde yapısında bağlama esas alınmıştır) normal bağlama çalar gibi çalarak udun kendine has tınılarını elde edebilmesi, bir nevi ud çalabilmesidir.

Zamanla bu çalışmalar kişisel bir hobi olmaktan çıkıp, sorumluk gerektiren bir çalışma sürecine dönüştü. Türk Müzik Aletleri tarihinde rastlayamadığımız bir konsepti hedefledik. Bir tek çalgı ile hem Türk Halk Müziği, hem Türk Sanat Müziği, hem Serbest Çalışmalar, hem de batının armonik yapılı müziğinin icra edilebileceği düşüncesini prensip olarak benimsedik. Zira ud çalan biri uduyla THM çalmıyordu, kısa sap bağlama çalan biri bağlamasıyla TSM taksimi geçemiyordu, gitar çalan biri de keza... “

 

 

 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz

Yüksel polattekin()
Divanenin ne emeklerle elde edildiğini yakından biliyorum divane Yavuz gülün evladı diyorum içten severek uğraştı inşallah beyeni kazanacaktır bütün kalbimle inanıyorum her şey istediğin gibi olsun yüreğine ellerine sağlık berlin
Gönderilen Tarih - 10 Kasım 2017 Cuma (10:21)  

Diğer KONGRE SEMP.PANEL Haberleri
Hüseyin Saadettin Arel Sempozyumu’nun Ardından… Prof. Dr. Gözde Çolakoğlu Sarı
Hüseyin Sadettin Arel Sempozyumu İ.Ü Türkiyat Enstitüsü'nde…
Dar-ül Elhan Sempozyumu Topkapı Sarayı’nda…

Dar-ül Elhan Sempozyumu Topkapı Sarayı’nda…
Divane ve Metal Profil Saplı Bağlama mucidi ile söyleşi İTÜ TMDK’da…
II. Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu başlıyor...
IX. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu 10-12 Mayıs 2018'de...
Konferans Turizmi… Dr. Yavuz Eryılmaz
Diğer Başlıklar

Mustafa Keser: "20 yıl sonra Türk müziği mort olur"…
Çağdaş İran Müziğinde Dizi ve Aralıklar... Hormoz Farhat, Çeviren: Ahmet Bülbül,
Fırat Kızıltuğ “Bir sanatı bilmek için hayatını vereceksin…“
Fazıl Say "Yürüyen Köşk & Atatürk Anısına Opus 72" ilkçalını…
Numan Kurtulmuş: “Tanzimat, Meşrutiyet, Cumhuriyet elitleri kültür-sanat alanını milletten kaçırdılar…“
Wagner, Yahudilik ve müziğin evrenselliği... Deniz Saygı
Ayangil Eşliksiz Korosu konseri Yeldeğirmeni Sanat'da...
Tahir Aydoğdu’dan “Avetisyan - Kanun Konçertosu”…
Nota satmak için gazeteye ilan veren ilk nota yayıncısı… Cahit Işık
Necdet Yaşar da uçmağa vardı… Fırat Kızıltuğ
Günün Sözü
Geleneksel Türk müziğinde amaç, müziği değiştirmek değil, rayına oturtmak olmalı...
(Ayhan Sarı)

Yazarlar 
Röportajlar
Ela Altın ile Röportaj… Tuba Dere
Röportajın devamı için bkz: http://www.musikidergisi.com/yazar-242-ela_altin_ile_roportaj%E2%80%A6_tuba_dere.html ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,22ms