Bugün - 26 Mayıs 2018 Cumartesi
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 28°C
Haber Detayları

IX. Hisarlı Ahmet Sempozyumu’nun 2018 teması “Müzik teorileri”…

Bilindiği üzere, “Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumları” Kütahya Güzel Sanatlar Derneği öncülüğünde ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı yöneticiliğinde sürdürülüyor. 10-12 Mayıs 2018 tarihlerinde Kütahya Hilton Garden Inn ev sahipliğinde düzenlenecek sempozyumun bu yılki teması “Müzik Teorileri” olarak belirlenmiş.

KONGRE SEMP.PANEL Haberi - 30 Ocak 2018 Salı - 17:33
Bilindiği üzere, “Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumları”  Kütahya Güzel Sanatlar Derneği öncülüğünde ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı yöneticiliğinde sürdürülüyor. 10-12 Mayıs 2018 tarihlerinde Kütahya Hilton Garden Inn ev sahipliğinde düzenlenecek sempozyumun bu yılki teması “Müzik Teorileri” olarak belirlenmiş.
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Hisarlı Ahmet, Değişen Toplumda Kültürlenme ve Kültürleşme, Müzik AlgısıMüzik Nereye Gidiyor?, Şehir ve Müzik, Müzik Dinleme ve Çalgı Performansında Ses-Tını-Algı Bileşenleri, Müzik ve Terapi, Müzik, Medya ve Teknoloji. İşte, Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu’nun ilk sekiz yıllık verimi…

De Institutione Musica (Boëthius, 500’ler), L’arte del Contraponto Ridotta in Tavole (Artusi, 1586-9), L’armonico Pratico al Cimbalo (Gasparini, 1708) ve Der Freie Satz (Schenker, 1935): Bu dört referans kitap, bugün Batı Müziği Teorisi kategorisine dahil ediliyor. Oysa, çok az ortak noktaları var. İlkiyle sonuncusu arasındaki yaklaşık 1400 yılda müzik pratiğindeki bunca değişime rağmen, aralarında dikkate değer bir örtüşmenin bulunmayışı, müzik teorileri alanındaki konu zenginliğine ve hedef kitle çeşitliliğine bir örnek.

 IX. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu’nda bildiri kabul edilecek konu başlıkları şöyle.

Başlıkları somutlaştırmak amacıyla, her bir alt başlığın altına, teori literatüründen seçilmiş makale ve bildiriler eklnmiş.

A. ANALİZ

A1. Eser Analizi

Yüksel, M., Özçifci, S., Gürün, G. ve Berki, T. (2012). Bir Schumann Şarkısında Tonal Yapı-Şiir İlişkisi. U. Türkmen (Ed.). III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu: Müziği Algılamak Sempozyum Tam Metin Kitabı (s. 536-546). Kütahya: Ekspres Matbaası.

Hyland, A. M. (2016). In Search of Liberated Time, or Schubert's Quartet in G Major, D. 887: Once More Between Sonata and Variation. Music Theory Spectrum, 38(1), 85-108.

A2. Bestecilik Yaklaşımları

Karadeniz, İ. ve Berki, T. (2015). Bir Saygun İmzası: [5,3,3]. Ç. Adar (Ed.). VI. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu: Müzik Dinleme ve Çalgı Performansında Ses-Tını-Algı Bileşenleri Sempozyum Tam Metin Kitabı (s. 302-308). Afyonkarahisar: Matbaa-i Beka.

Çaylı, F. (2017). Beethoven’ın Piyano Sonatlarındaki Retransition Kısımları Üzerine (Erken Dönem: 1795-1800) Sahne ve Müzik Eğitim-Araştırma e-Dergisi, 4, 96-108.

 

Richter, P. (2003). The Schumannian déjà vu - Special Strategies in Schumann's Construction of Large-Scale Forms and Cycles. Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, 44(3-4), 305–320.

A3. Terim/Kavram İncelemeleri

Yüceer, E. M. (2015). Müzikte Konsonans Kavramı İçin Sınıflandırma Önerisi. Ç. Adar (Ed.). VI. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu: Müzik Dinleme ve Çalgı Performansında Ses-Tını-Algı Bileşenleri Sempozyum Tam Metin Kitabı (s. 111-119). Afyonkarahisar: Matbaa-i Beka.

Wright, O. (1990). Çargâh in Turkish classical music: History versus theory. Bulletin of the School of Oriental and African Studies, 53(2), 224-244.

A4. Edisyon/Nüsha Analizi

Önder Başarır, F. E. (2016). J. S. Bach’ın Kayıp Keman Konçertoları: Orijinalite, Transkripsiyon, Yeniden Yapılandırılış Süreci. Sahne ve Müzik Eğitim-Araştırma e-Dergisi, 3, 15-32.

Yalçın, G. (2017). Nâyî Osman Dede'nin Nota Defterinden Üç Saz Eserinin Müzik Yazısı Açısından İncelenmesi. Rast Müzikoloji Dergisi, 5(1), 1447-1473.

A5. Analiz Yöntemleri

Yüksel, M. (2014). Schenker Analizi: Yeni Boyutlara Doğru. Ç. Adar (Ed.). IV. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu: Müzik Nereye Gidiyor? Sempozyum Tam Metin Kitabı, (s. 418-432). Afyonkarahisar: ARG Matbaacılık.

Yust, J. (2016). Special Collections: Renewing Set Theory. Journal of Music Theory, 60(2), 213-262.

B. TEORİ TARİHİ

Levendoğlu, O. (2004). XIII. Yüzyıldan Bugüne Uzanan Makamlar ve Değişim Çizgileri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 131-138.

Rehding, A. (2016). Instruments of Music Theory. Music Theory Online, 22(4).

C. SES SİSTEMLERİ

Can, M. C. (2001). Müzikte Tam Beşli Zincirleri ve Pythagoras Dizileri. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 143-159.

Durfee, D. S. ve Colton, J. S. (2015). The physics of musical scales: Theory and experiment. American Journal of Physics, 83(10), 835-842.

 

 

 

 

                                                                       

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Bilindiği, üzere, “Uluslararası, Hisarlı, Ahmet, Sempozyumları”, , Kütahya, Güze,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer KONGRE SEMP.PANEL Haberleri
25. İstanbul Türk Müziği Festivali “Müzikte Stratejik Yaklaşımlar Uluslararası Sempozyumu“ başlıyor…
Bünyamin Aksungur'dan “Altaylardan Balkanlara Türkü Kültürü“ konferansı…
“Müzikte Stratejik Yaklaşımlar Uluslararası Sempozyumu“ programı açıklandı…

“Müzikte Stratejik Yaklaşımlar Uluslararası Sempozyumu“ programı açıklandı…
İTÜ TMDK “Müzikte Algı Sempozyumu“na çağrı…
‘Müzikte Stratejik Yaklaşımlar’ Uluslararası Sempozyumu’na çağrı…
IX. Hisarlı Ahmet Sempozyumu’nun 2018 teması “Müzik teorileri”…
Yalçın Tura'ya saygı gecesi Ali Emiri Efendi Kültür Merkezi’nde...
Diğer Başlıklar

TSE'den Mehter Takımı Standartı yayınlandı...
YÖK tarafından 1980'lerde konservatuar hocalarına verilen titrler dosyası açıldı...
Müziğin bilimi biraz fazla mı abartıldı?..
KTÜ Devlet Konservatuarı III. Uluslararası Müzik ve Dans Araştırmaları Sempozyumu bildiri çağrısı…
“Seçim Müziği Uzmanlığı“ alanına katkı…
İlhan Baran’ı anlayarak anma konseri üzerine… Dr. Gamze Toprak*
25. İstanbul Türk Müziği Festivali “Müzikte Stratejik Yaklaşımlar Uluslararası Sempozyumu“ başlıyor…
İTÜ TMDK 43.yıl etkinliklerinde duayen yağmuru…
Avrupa'nın en büyük müzik fuarı “Musikmesse“ Frankfurt’ta…
Fırat Kutluk “Müzik ve Politika” 20 yıl sonra yeniden…
Günün Sözü
Gerçek müziğin farkına varan ve onun ardındaki sırrı çözebilenler, bütün evren ile aynı frekansı titreşir ve her şeyle anlaşıp konuşabilirler.
(Sufi İnayet Han 1882-1927)

Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Müzik ve Politika” 20 yıl sonra yeniden…
Ayhan Sarı: Müzik ve Politika’yı 20 yıl sonra yeniden yayımlama fikri nereden çıktı? Fırat Kutluk: Açıkcası hiç aklımda yoktu. ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,34ms