Bugün - Friday, April 19, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Haber Detayları

Abdülkâdir-i Merâgî Besteleri - CD Tanıtım ve Eleştiri

Bu CD’nin Genel Sanat yönetmeni ve kitapçık metin yazarı Sayın Prof. Gülçin Yahya Kaçar, Gazi Üniversitesi Türk Musiki Konservatuarı’nın kurucusu ve müdürüdür. Bu CD’yi bana hediye etmek lütfunda bulunduğundan dolayı kendisine çok teşekkür ederim. Bir dostun yapıtı hakkında nasıl yazarsınız? Umut ederim sözlerim yapıcı olarak algılanır. Arzu edilirse Musiki Dergisi yorum yapma olanağını da vermekte…

KRİTİK Haberi - Monday, January 18, 2016 - 21:16
Bu CD’nin Genel Sanat yönetmeni ve kitapçık metin yazarı Sayın Prof. Gülçin Yahya Kaçar, Gazi Üniversitesi Türk Musiki Konservatuarı’nın kurucusu ve müdürüdür. Bu CD’yi bana hediye etmek lütfunda bulunduğundan dolayı kendisine çok teşekkür ederim. Bir dostun yapıtı hakkında nasıl yazarsınız? Umut ederim sözlerim yapıcı olarak algılanır. Arzu edilirse Musiki Dergisi yorum yapma olanağını da vermekte…
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

Makāsıdü’l-Elhân’ın yazılışının 600. Yıldönümü Münâsebetiyle

Abdülkâdir-i Merâgî Besteleri - CD Tanıtım ve Eleştiri

1. Segâh Taksîmi / Gülçin Yahya Kaçar (Ud)

2. Segâh Kâr - Güfte: ? - Usûl: Hafîf  

                Ey şehin şâh-ı Horâsân yâ İmâm inbü’l Humâm

                Solist: Serda Türkel Oter - Eray Cinpir

                Uzun bir eser (11 sayfa nota) ; şeş-avâz kısmında o zamanın bilinen altı avâz’ı bir kâr-ı natık şeklinde söylenmekte. Rahat, başarılı bir birlikte söyleyiş ; sesler güzel kaynaşmış ; Serda hanım daha vibratolu ; şeş-avâz biraz hızlıca ; yine de dil dolanması olmadan söylenmiş.  Kâr’ın tümünün okunması çok iyi olmuş çünkü genellikle daha çekici olan şeş-avâz bölümü icra edilir.

                Dârü’l-Elhân Külliyatı, 87-88.

3. Acem Kâr - Güfte: Hâfız-ı Şirâzî - Usûl: Muhammes  

                Butî dârem ki gird-i gül zi-sünbül sâyebân [dâred]

                Solist: Murat Irkılata

                 ‘Gönül Makamı’ programından  (ben Kanada’da çevrimiçinden) tanıdığımız Murat Bey, bu Acem Kârı pek güzel bir tavır ve yorumla okumuş ; eseri adeta ortaya çıkarmış ; zevkle dinleniyor.

                Nota: Suphi Ezgi, V: 302 ;  değişik bir versiyonu için, bkz. Karadeniz (1983: 755): Nota 306/1.

4. Nihavend-i Kebîr Taksîmi / Emrah Hatipoğlu (Ney)

                Biraz ‘fosurtulu üfleyiş ; güzel bir geçiş.

5. Nihavend-i Kebîr Kâr - Güfte: Emir Hüsrev-i Dihlevî / Hâfız-ı Şirâzî

                Gozeşt ârez û ez-had be-pây-bûs-i tu mâ-râ

                Sevimli bir eser ; canlı bir topluluk okuyuşu ; sesler kaynaşmış.

                Dârü’l-Elhân Külliyatı, 105.              

6. Nihavend-i Kebîr Beste - Güfte: ? - Usûl: Devr-i Revân  

                Rûzigârî bûd yâr-i yâr-i men

                Solist: Özge Şen

                Kısa bir eser ; tizce bir ses ; güzel bir okuyuş ; Farisî söyleyiş ?

                Dârü’l-Elhân Külliyatı, 105.

7. Pençgâh Taksîmi / Vasfi Hatipoğlu (Keman)             

8. Pençgâh Kâr - Güfte: ? - Usûl: Sengin Semâî

                Kâfir tu kucâ vu ilm-edvâr kucâ

                Solist: Serda Türkel Oter

                Güzel yorumlanmış ; vibratolu, açık ‘e’li okuyuş ; vurmalı velvelesiz.

                Dârü’l-Elhân Külliyatı, 165.

9. Pençgâh Ağır Semâî - Güfte: Hâfız-ı Şirâzî - Usûl: Aksak Semâî

                Bîtû nefesi hoş nezedem hoş ne nişestem

                Solist: Cumhur Koca

                Rahat bir okuyuş.

                Dârü’l-Elhân Külliyatı, 168.

10. Rehâvî Taksîmi / Vedat Erdem Koca (Kanun)

11. Rehâvî Yürük Semâî - Güfte: ? - Usûl: Sengin Semâî

                Ger siyehin çunin buved çeşm-i tu ber helâk-i mâ

                Solist: Zeynep Altıntaş

                İlginç bir ses ; çekici bir eser ; yorumlanmış ; açık ‘e’li okuyuş ; Viyolensel’in uğultusu arada bir taşmış.

                Dârü’l-Elhân Külliyatı, 180.

 12. Rast Yürük Semâî - Güfte: ? - Usûl: Sengin Semâî - Âhû biyâ mir zam âhû biyâ

                Topluluk okuyuşu ; oldukça ritmik.

                Darülelhan Külliyatı (Sema Vakfı - Pan Yayıncılık), 199.

                Not. Bu yayında bir de Türkçe güfte eklenmiş ?

 

Yazının eleştiri/kritik devamı için bkz: İlhami Gökçen Köşe Yazısı

http://www.musikidergisi.com/yazar-124-abdulk%C3%A2diri_mer%C3%A2g%C3%AE_besteleri__cd_tanitim_ve_elestiri.html 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Bu, CD’nin, Genel, Sanat, yönetmeni, kitapçık, metin, yazarı, Sayın, Prof, Gülçi,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer KRİTİK Haberleri
Türk mûsikîsi'nin ölmüşlüğü - kalmışlığı... Ruhi Ayangil
İşlevsel müzikoloji’ye teorik bir bakış… Gökmen Özmenteş
Müzik terimlerinde Türk dili grameri bağlamında yanlış kullanılan iki kelime: ‘VURMALI’ ve ‘ÜFLEMELİ’... Hüseyin Yaltırık

Müzik terimlerinde Türk dili grameri bağlamında yanlış kullanılan iki kelime: ‘VURMALI’ ve ‘ÜFLEMELİ’... Hüseyin Yaltırık
Murat Karahan konseri ve apolitik bir beğeninin olanağı… Prof.Dr. Gökmen Özmenteş
Sanal korolar, ses bağışı ve müzikte sosyal sermaye… Gökmen Özmenteş
Yeni bir “Edvar”… Recep Uslu
Kitabu İlmi'l-Musiki’nin yazarı gerçekten Dimitrie Cantemir midir?... Gökhan Yalçın
En Çok Okunanlar
En Çok Yorumlananlar
Diğer Başlıklar

Türk Musikisi Federasyonu’nda yeni yönetim göreve başladı…
Serhanende Nurettin Çelik... Bülent Aksoy
Datça Türk Müziği Günleri'ne müracaatlar başladı...
Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı... Nesrin Kalyoncu
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Balıkesir Türk Musikisi Sempozyumu (2022) ...
Gördüğümüzü mü icrâ ediyoruz ?.. Dr. Fatih Coşkun
Prof.Dr. Gültekin Oransay'ı 32 yıl önce bugün 59 yaşında kaybetmiştik... Ayhan Sarı
Mavi Nota Dergisi 2021 Ödülü Sıtkı Sahil'e verildi...
Tanbur: Bir resim ve İstanbullu bir saz hakkında... Hakan Talu
Günün Sözü
UFO, Altın Çağ, köylüye klasik müzik sevdirmek, müzik ile tedavi etmek vs gibi konuların savunucuları eğer gerçekten gelişselerdi, 21.yy'da mesleklerini ve söylemlerini hala yürütüyor olamazlardı…
()
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.27ms
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry|wholesale jerseys