Bugün - 14 Aralık 2018 Cuma
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 28°C
Haber Detayları

Bizde, Koro Disiplini... M. Hakan Cevher

Bizde, koronun oluşturulması aşamasında; tenor, soprano, alto, bas ve toplam sayı hakkında endişe taşımanıza hiç sebep yoktur, hepsi tenor ya da sopranolardan oluşabilir. İki kat halinde dizilirler ve mutlaka üst katta erkekler olur. Alt katta ise, son derece bakımlı hanımlar bulunurlar. Tabii ki onların önünde de saz ekibi...

DÖNÜŞÜM Haberi - 21 Ocak 2016 Perşembe - 22:18
Bizde, koronun oluşturulması aşamasında; tenor, soprano, alto, bas ve toplam sayı hakkında endişe taşımanıza hiç sebep yoktur, hepsi tenor ya da sopranolardan oluşabilir. İki kat halinde dizilirler ve mutlaka üst katta erkekler olur. Alt katta ise, son derece bakımlı hanımlar bulunurlar. Tabii ki onların önünde de saz ekibi...
Resmi küçültmek için üzerini tıklayın...

...Epeyce çok sayıda saz sanatçısı da, yerlerini almıştır: dört ud, dört kanun, iki tanbur, üç ney, üç tırnak kemençe, bir sürü keman, viyolonsel, kontrabas ve ritm sazlar bulunur. Koro ve sazlar hiç durmadan hepbirlikte çalar söylerler. Zaten, Itri de; kontrabas, viyolonsel, keman eşliğini, -tıpkı papyonla seslendirmelerini özellikle belirttiği gibi- bir bildiği olduğundan istemiştir. Ayrıca, mutlaka bir yönetici eşliğinde okunması gerektiği de, zaten malumunuzdur.

Yaylılar, hiçbir şekilde yay uyumu sorunu yaşamazlar, tanburların, biri yerinden, diğeri bir oktav tizinden seslendirmez asla, bunlara bütün çalgılar da uyarlar. Diledikleri yerde çarpma yapmazlar ve notanın hakkını verirler...

. . /.

Yazının tümü için BKZ:

http://www.musikidergisi.com/yazar-125-bizde_koro_disiplini...___.html 

Facebook'ta Paylaş
 
Anahtar Kelimeler:Bizde, koronun, oluşturulması, aşamasında, tenor, soprano, alto, bas, toplam, sa,
Kaynak / Editör
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu habere hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer DÖNÜŞÜM Haberleri
Fazıl Say'ın Ömer Hayyam paylaşımı için dava açan Ali Emre Bukağılı A.Oktarcı'lıktan tutuklandı…
Para karşılığı akademik yayınlar skandalı…
Devlet sanat uygulamalarında yeni dönem…

Devlet sanat uygulamalarında yeni dönem…
Türkiye'de sinemanın ilk müzikolog rolü... Ayhan Sarı
“Milli Eğitim Kültür ve Spor Bakanlığı“ mı geliyor?..
TSE'den Mehter Takımı Standartı yayınlandı...
YÖK tarafından 1980'lerde konservatuar hocalarına verilen titrler dosyası açıldı...
Diğer Başlıklar

III. Selim'in yaptırdığı çeşme...
SİPSİ [çalgısı] ve SİPSİ [sözcüğü] ÜZERİNE... İlhami Gökçen
Sedef ve sedefkârlık üzerine… Veyis Yeğin
Dede Korkut Destanı Unesco Listesi'nde...
Yalçın Tura eserlerine Melihat Gülses yorumu...
Müzikte batılılaşma travması “tedavi“ edilebildi mi?.. Ayhan Sarı
Tahtacı çalgıları... Veyis Yeğin
Köşeli Davulun hikayesi… Veyis Yeğin
TÜRKSOY Halk Çalgıları Orkestrası konseri…
Seyran Gafarzade'nin zamansız vefatı...
Günün Sözü
Einstein: Sanatınızda en çok hayran olduğum nokta ne biliyor musunuz?.. Evrensel oluşu. Bir kelime bile söylemiyorsunuz ama tüm dünya ne demek istediğinizi anlıyor… Chaplin: Doğru. Ama sizin şöhretiniz daha muazzam. Çünkü kimse ne dediğinizi anlamıyor ama yine de tüm dünya sizi hayran...
(Albert Einstein ile Charlie Chaplin diyaloğu)

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,27ms