Bugün - Tuesday, November 19, 2024
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulasin
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 27°°C
Yazar Detayları

Hakan Güngör

Hakan Güngör - Müzisyen kardeşlerime 2018 …

Müzisyen kardeşlerime 2018 …
Yazı Tarihi: Thursday, December 21, 2017

1- Kendini vazgeçilmez zannetme, unutma ki diğer ensamblelerde sen yoksun, demek ki sensiz de olabiliyor..

2- Orkestran veya çalıştığın kişiden bir şey talep etmeden önce yeterince verimli olup olmadığın konusunda objektif ol..

3- Unutma ki en iyi orkestra elemanı:
Haddini bilen, disiplinli, şık, saygılı, yaptığı müzik ten zevk alan, beraber çaldığı arkadaşını dinleyen, karizmatik, sözünde duran, enerjisi pozitif, enstrumanını iyi kullanan, kendini yenileyen, beraber müzik yaptığı enstrumantalistlere ve eşlik ettiği soliste zevkle çaldıran veya söyletendir..
4- Eğer eleştiri alıyorsan bu eleştiriyi duygusal değil objektif değerlendir..

5- Ayık olduğun ve akordunu bozmadığın, yani dengesiz çıkışlar yapmadığın sürece alkol almana kimse karışmaz. Ancak hassasiyetler varsa ve sen alkol almaya devam edersen saygınlığını, işini kaybedersin. Kim olduğun ve vasfının ne olduğu; önemini yitirdiğin ve tüm şahsiyetinin yok sayıldığı andır. Hiçbir zevk bunları kaybetmene değmez...

6- Para sabun gibidir. Dikkat etmezsen üstüne basıp düşer ve kafanı kırarsın. Arkadaşlarından borç alıyorsan da zamanında öde.

7- İş yaptığın kişiden borç almışsan asla borcunu ödemeden zam isteme.. Bu büyük bir terbiyesizlik, kurnazlık ve kalitesizliktir. (Aldığın borcu yine borç aldığın kişiye ödettirmiş oluyorsun, yani ödemiyorsun ve bir de üstüne sonrası için zam almış oluyorsun.

8- Kaşına gözüne dikkat et, göz önündesin unutma.

9- Sahne sihirlidir, kıymetini bil, gerçeklikten uzaklaşma..

10- Hiçbir zaman Yalan söyleme. Yıllardır aynı orkestrada çalıyorsan asla arkadaşlarına ve sana inananlara yalan söyleme, aynı tarihte veya saatte başka işlerin çakışabilir, tercih gerekçen ne olursa olsun açık olmalısın ama karar anında konu başlığı vefa ile başlamalı.

11- Eğer kendini değersiz hissediyorsan sebebini bilmeli ve çözemiyorsan gitmelisin...

12- Sahnede önce huzur...

13- Kabul ettiysen aldığın para hafife alınacak bir miktar değildir. Anlaştıktan ve kabul ettikten sonra kendini ve arkadaşlarını gaza getirme, sonunda yalnız kalır ve işinden olursun. Hiçbir işveren sürekliliği olan işlerde, para ödediği müzisyenin "senin hatırına geliyorum" lafını gerçekçi bulmaz. Şansını zorlama, gerek yok. En kıymetli para sana söz verilen ve ödenen istikrarlı paradır.

14- Bir çizgin olsun. Her önüne gelenle (şöhretli veya şöhretsiz fark etmez) sahne alma. Alıyorsan geçici ve geçerli sebeplerin olsun.

15- Kaliteyi beraberinde getir.

16- İşin kalitesini parasına göre değerlendirme.

17- Söz senettir. Söz verdiysen o senin namusundur.

18- Sahnede monitörünü senin duyabileceğin kadar açtır.

19- Sahnede akort yapma.

20- Bilmediğin veya emin olmadığın parçayı çalmakta ısrar etme. Mecbur kalmadığın sürece çalma. Eğer çalmak zorunda kalmışsan bir daha ki sefere doğrusunu öğren.

21- Sahnede alınganlık yapıp işini aksatma.

22- Provanı hafife alma.

23- Sahne senin evine ekmek götürdüğün yerdir.. 

24- Sahnede yaşanan problemleri aynı gün konuşma, bir başkasını aracı koyma. Yüzyüze konuşmak en doğrusudur.

25- Zarif ol, kaliteli parfüm kullan, şık ol, pozitif ol, değer ver, saygılı ol, hoş görülü ol ve  yüzünden gülümsemeyi hiç eksik etme.

Gülümse, gülümse, gülümse… 


Sevgilerimle… Hakan GÜNGÖR

 

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz

Macit İŞTİPLÎLER ()
Çok sevgili kardeşim ve hocam sizi hayranlıkla takip ediyorum başarılarınızın devamını diliyorum. Ülkemizde örnek çok yönlü bir sanatçısınız. ??????.
Gönderilen Tarih - Friday, December 22, 2017 (11:45)  

Diğer Yazıları

O yönetmen ve “filmi“...
Aslında herşey baştan bellidir...
İlginç tanıdıklarım oldu…
Anlaşılamayan koma (çeyrek) sesler…
Ben önemsemedim, sen de önemseme…
Batı müziği anlayışıyla Türk musikisini anlamaya çalışmak yerine...
Müzisyenlik ve disiplin...
Müzisyen'den müzisyenlere nâçizane…
"HERŞEY GÜZEL OLACAK'' mı?..
Müzisyen’e bir dosttan…
Müzik piyasası!..
Müzisyen çeşitleri…
İçimden geldi, yazmak istedim…
Müzisyen kardeşlerime 2018 …
On arkadaşımızı tebrik ederim…
Ben paylaşmayı seviyorum…
Budapeşte'de “İnci Çayırlı & Meral Azizoğlu“ CD kaydındayız...
İyiysen mutlaka hak ettiğin yere gelirsin...
Müziğin zirvesi: “Nüans”… Hakan Güngör
Siz hangi makamın şeddisiniz?..
Diğer Yazarlar

Münih LMU Müzikoloji Enstitüsü’nde "Gültekin Oransay" rafı...
Kitabu İlmi'l-Musiki Alâ Vechi’l-Hurûfât'ın müellifi kimdir? -16-
Çalgıları geliştirmek nedir, nasıl olur?..
Fazıl Say'ın Feyzi Erçin'e desteği…
Nida Tüfekçi’nin Öğrencisi Olmak!..
Yazılarınızı bekliyoruz... Musiki Dergisi
Spor yazarı mı, müzik yazarı mı?..
Yeni YÖK’ün ve değerli başkanı Sn. Saraç’ın övgüye değer kararı: Müzik öğretmenliği açısından yapıcı bir değerlendirme…
Yirminci yüzyıl: İcracının çağı*...
Meragi niçin 24 şube dedi? Hurufilikten etkilendi mi?..
Çevrimiçi Türk Halk Musikisi Videoları: "Konma Bülbül Konma Nergis Daline"
Günün Sözü
İnsanın bildikleriyle yaptıklarının uyuşmaması eğitim ve idare sorunudur…
(Ayhan Sarı)
Yazarlar 
Röportajlar
Fırat Kutluk “Neden Müzik Dinleriz?“...
Ayhan Sarı - Kitabın adından başlayalım mı?  Buna bağlı olarak da kitabın sonunda müziği neden dinlediğimizin yanıtını veriyor musun? Fırat Kutluk - ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritasi
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynagi
Hakkimizda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm haklari sakli tutulmaktadir.
Bu sitede yayinlanan tüm resim, materyal ve içerigin telif haklari tarafimizca sakli olup izinsiz alinip kullanilamaz.
0.31ms
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry|wholesale jerseys