Bugün - 16 Ocak 2018 Salı
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 28°C
Yazar Detayları

Ayhan Sarı

Ayhan Sarı - Müzik ağaçlarından filizlere çabalar…

Müzik ağaçlarından filizlere çabalar…
Yazı Tarihi: 7 Ocak 2015 Çarşamba

Yetişme olgusu, hayatımızın hemen her evresinde karşı karşıya kaldığımız, kendi kendini yenileyen iyi huylu hücrelerimizin bizleri kötü huylu hücrelerden korumaya çalışan savaşımlarına benzer.

Türkiye müzik uğraşanları zümresi olarak müzik açısından yaşadığımız içsel çatışmalar, bize tarihimizin bir mirasıdır. Mirasımız ve günümüz uzantıları hakkında yıllardır süregelen tartışmalar hala belli bir düzeye oturma yükseltisini gösterememiştir.

Türk-Batı diye debelleşirken buna bir de arabesk dahil oldu. Arabesk öğütüldü, popüler müzik çıktı. Şimdi popüler müzik öğütülüyor arabeskin kuytu köşelerinde. Bizler ise hala içimizdeki müzikal savaşı öğütemedik. Herkesin kendine göre bir söylemi var.

Bu söylemler bizim neslimizle bitip, uluslararası müzik arenasında ses getirecek gibi de görünmüyor.

Objektif bakış açımızın geliştirilmesini engelliyen, olgunlaşmamış bir şeyler var kültürümüzün hemen her alanında.

Demokrasi eksikliği bu olsa gerek.

Ağırcılar-hafifçiler, kültürlüler-kültürsüzler, medeniler-medeniyetsizler, varoşlular-kent merkezliler, magandalar-magandazedeler, seçenler-seçilenler, atananlar-atayanlar arasındaki gizli çekişmenin ilerlemeye neden olduğunu söylemek bugün için zor görünmektedir.

Bireyden aileye, aileden toplumsallığa uzanan gerek kültürel, gerek fikirsel, gerekse biyolojik beslenme bozulumunun, yine kişilerden başlıyarak toplumların yok olması veya kötü yaşam koşullarına mahkum olması sonucunu getirdiğini net bir şekilde gözlemliyoruz.

Bu sonucun en vahim çıkarımı ise: kimsenin suçlayacak belirgin birilerini bulamamasıdır.

Genetik soy geçmişinin kültürel alan dahil olmak üzere tüm yaşamsal alanlarda birinci derecede önemli olduğunu artık biliyoruz.

Soy genetiğinin kültürünü farkında olmadan bozan aile büyüğünün tesbit edilebildiği objektif bir tekniğe ulaşamadık henüz…!

Az gelişmiş toplumlar, henüz olgunlaşmadan dibine düşen veya düşürülen yemyeşil, dipdiri meyveleri yemeye çalışan aç insanlarla ve bu insanların üzerinden prim yapmaya çalışan yalancı sevdalılarla doludur.

Müziğimizin durumunun da bu anlattıklarımızdan farklı olmadığı gözlenmektedir.

Varlıkları değil, işlevsel konumları iyiden iyiye tartışma götürür boyutlara gelen müzik okullarımızın, müziğimizin yönlendirilmesindeki öngörüleri; kuruluş amaçlarının temelini oluşturması gerekirken, bunların çoğunun tutulduğu umursamazlık hastalığı yalancı sevdalılarca mutluluk olarak lanse edilmektedir.

Kültürel merkez bankamız şubelerinin sesini çıkarması gereken yöneticileri, makamlarını -astını, üstünü ve politikacı siyaset adamlarımızı idare ederek koruyacağı düşüncesiyle- kaybetmek istemiyen bürokratik yöneticiler tarafından sessizleştirilmeye çalışılmaktadır.

Müziğimizin tasası, hiç de halkımızı gerer boyutta değildir.

Kişinin ayinesi iştir, bu yazdıklarımız da laftır.

Daha ilk öğretim okulunda müziği-sanatı öğrenme-öğretme ihtiyacı hissetmeyen-hissettirilmeyen sessiz çoğunluktan ne beklenebilir ki?

Atalarımızın dediği gibi: Taş, yerinde ağırdır.

Tarih, taşın yerinde olan ağırlığını zamanında görememiş yöneticilerin tebaalarının enkazlarıyla doludur…
__________________________________

Bu yazı 09 Şubat 2008'de yayınlanmıştır.

Dr. Ayhan Sarı "Müzik Ağaçlarımızdan Filizlerimize Çabalar" www.musikidergisi.net

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

Müzikolojinin temeli “1. derece kaynak“ bilgileridir…
Tanbur çalgısını unutturanlar…
Toplumsal sorunlarımızı halletmeden temel müzikal sorunlarımızı çözemeyiz…
Türkiye’de Batı müziği olmasaydı, GTM kurumları olmazdı…
Müzik Üniversitesi’nden 2. Güzel Sanatlar Üniversitesi’ne…
Çanakkale Korolar Festivali'nin ardından…
7’sinden 70’ine Türk müziği bütünlüğünde saplantılar/bölünmeler...
El yordamı müzikologları…
“Frankfurt Musikmesse - 2017“ izlenimleri…
Hobi koroları...
Çanakkale'de ateşe kalkmak…
Korolar Festivali'nde ilk kez Geleneksel Türk Müziği Koroları da sahne alacak…
Türkiye'de çalgı yapımcılığı mesleği üzerine...
Türkiye Koro Festivalleri tarihinde bir ilk: Çanakkale Korolar Festivali'ne GTM koroları da katılıyor…
“Geleneksel Müzik Konservatuarı“ üzerine yazmıştık…
Musiki Dergisi akademik teşvik kriterlerini karşılamamaktadır…
Düşen uçaktaki Kızılordu Korosu ve Koro Söyleme üzerine…
Plaklar, 20. yy. müziğinin tanıkları…
Osmanlı Muzika-yı Humayun ve Pakistan Cumhurbaşkanlığı Orkestrası…
Türk Musikisi Federasyonu'nun İstanbul'da toplanması üzerine...
GTM'de melek üçgeni…
Devlet Korosu Şefinin Yaşamsal Anatomisi…
Sanatta ücret iadesi…
Koro müziği yükselen değer...
Bravo Sayın Başkan…
Biri okunmuyor, birine yazı gelmiyor...
Devlet Kültür Paketi 2016 ve 2007 tarihli yazımız: “Her ilimize değil, her ilçemize yarı profesyonel koro“…
Geleneksel Türk müziğinde “Açı“ …
Orhan Gencebay ile TMDK'da söyleştik…
Müzik varsa müzik eleştirmeni de vardır...
Doğudan müzik ithaline beş kala...
Ayrıştırmak lazım…
Emek Sineması restorasyonu tamamlandı…
GTM amatör koroları faydalı mı, zararlı mı?..
Fotoğraftan “Ortak Kültürel Coğrafya Orkestrası“na…
Beş maddenin çağrıştırdıkları…
Müzikte ilk ve orta öğretim…
Öykünmeden intihale...
İyi ki Devlet Koroları var...
II. Kanun Sempozyumu ve Festivali ardından...
Divan Orkestrası...
Sokaktaki sevgisizlik...
Misafir sanatçılar için Muhalefet'ten kanun teklifi...
Panayot Abacı belgelediği dönemi kapattı…
Türk keman virtüözü Muhammed Yıldırır’ın Guinnes rekoru…
Müzik ile tedaviden heavy metalcilerin aklanmasına...
“Şarkı / Beste Yarışmaları“ sonuçlarının toplum yansımaları…
Bitlisli elektro gitar yapımcısından, İzmirli metal profil saplı bağlama yapımcısına...
Ali Rifat Çağatay, Şark Musiki Cemiyeti, Süreyya Paşa...
Seçim 2015'de partilerin müziğe yaklaşımı...
Geleneksel Türk müziğinde repertuar dersi nasıl olmalı?..
Yegane dostları okumayanlardır...
Şeyh El Ud, Suudi Arabistan’da…
Türk pop müziğini arabeskten sıyıran besteci: Kayahan...
Eski gazinolara özlemin konseri...
Geleneksel Türk müziği çalgılarınca oluşturulmuş çoksesli oda müziği kümeleri ve uluslararası sergileme bilinci...
Her ile değil, her ilçeye yarıprofesyonel korolar...
Musiki kelimesinin şapkacıları...
Müzik uğraşanlarını değerlendirme boyutu...
Ben pişirdim, sen ye!..
Kültürün ekonomiye katkısı…
“La” nasıl oldu “Neva” ?..
Müzik ağaçlarından filizlere çabalar…
Geleneksel Türk müziğinde 'Pruning' strategy ...
Devlet Korosu Şefinin Yaşamsal Anatomisi...
Nerde o “Hayal Gibi Ezgiler“...
Sempozyum dönüşü...
Eurovision'dan Turkvision'a değişen nedir?..
Bağlama satılan ilk TV reklamı...
Notayı konuşturamayanlar...
Cumhuriyet müzik tarihimizdeki dargınlıklardan güncel kesit...
Diğer Yazarlar

Necdet Levent, ışığını bizlere miras bıraktı...
Atatürk'ün kendi sesinden bir türkü plağı var mıdır?..
Müzisyen kardeşlerime 2018 …
Hamburg ELB PHİLHARMONİE konser binasını gezmek ister misiniz?
Mevlevilik hakkında manifestom… Kudsi Erguner
Müzikolojinin temeli “1. derece kaynak“ bilgileridir…
Türkiye’de, Alanında “İlk ve Tek” Olacak “Müzik Üniversitesi” Fikri, Nasıl Oldu da “İkinci” Güzel Sanatlar Üniversitesi Haline Getirildi?
Müzikte Mimesis Felsefesi veya bir aldatmaca..
Esin Atıl’ın Levni and the Surname kitabında çalgı adlandırma yanlışlıkları…
Günün Sözü
Bir ülkenin doğru yönetilip yönetilmediğini, ahlak açısından yücelip yücelmediğini anlamak mı istiyorsunuz? O ülkenin musikisini dinleyiniz…
(Konfiçyus İÖ 551-479)

Yazarlar 
Röportajlar
Ela Altın ile Röportaj… Tuba Dere
Röportajın devamı için bkz: http://www.musikidergisi.com/yazar-242-ela_altin_ile_roportaj%E2%80%A6_tuba_dere.html ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,27ms