Bugün - 14 Aralık 2018 Cuma
Foto Galeri
Video Galeri
Firma Rehberi
Künye
Reklamlar
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.musikidergisi.com Logo
-
İstanbul 28°C
Yazar Detayları

Ayhan Sarı

Ayhan Sarı - Misafir sanatçılar için Muhalefet'ten kanun teklifi...

Misafir sanatçılar için Muhalefet'ten kanun teklifi...
Yazı Tarihi: 24 Ağustos 2015 Pazartesi

24 Ağustos 2015'de -tam da 01 Kasım 2015'de 2. erken genel seçim yapılacağının iyice belirginleştiği gün- müzik gündemine düşen haber şöyleydi:

"CHP Genel Başkan Yardımcısı Sezgin Tanrıkulu, Sanat Kurumlarında 375 Sayılı KHK’nin Ek 7. Maddesi ve Bütçe Kanununun 23. Maddesi Uyarınca Maliye Vizesi İle Süreli Sözleşmeli Olarak İstihdam Edilen Personelin Kadroya Alınması Hakkında Kanun Teklifini TBMM Başkanlığına sundu. Teklife göre Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü, Devlet Opera ve Balesi ile Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğünde süreli sözleşme ve misafir sanatçısı adı ile çalışan personel ‘idari sözleşmeli’ olarak bir seferlik kadroya alınacak."

Konu devlette himaye edilen müziğimizin -hep başımıza geldiği gibi- önce yerinde bir uygulamayla ihtiyaca binaen başlatılmış ama sonrasında süreğenleşmiş, süreğenleştikçe uygulamasında aksamalar çıkmaya başlamış bir sorunu:

TRT'de "istisna akitli", Kültür Turizm Bakanlığı orkestra ve topluluklarında ise "misafir sanatçı" olarak anılan, çalıştığı saatler karşılığı ücretlendirilen ve ellerine 2014 ayında ortalama 1000TL/400$ geçen müzisyenler 1990'lardan bu yana ilgili konser zincirinde veya konser sezonunda geçici enstruman veya ses ihtiyacını karşılamaya yönelik olarak Kültür Turizm Bakanı onayıyla istihdam ediliyorlar...

Ücretleri ise Maliye Bakanlığı'ndan değil, Kültür Turizm Bakanlığı bünyesindeki döner sermaye gelirlerinden karşılanıyor... Yani -adı üstünde- misafir, yani geçici ve Türkiye genel bütçesinden değil Kültür Turizm Bakanlığı'nın elişi, kitap vs satarak elde ettiği gelirlerden ayrılan bir ödenekten maaş alıyorlar...

Orkestra, koro ve topluluk şefleri -yeni kadro verilmediği için- mecburen "sürekli misafir sanatçı" çalıştırma yöntemine başvururuyorlar...

Bu misafir sanatçılarımız arasında 10 yıldır misafir olarak çalışanları bulunmaktadır. Yani adı "misafir" ama kendileri "yerleşik" olan...

Misafir sanatçılarımızın kadro beklentileri haksız değildir. 

Bu kadronun amacından saptırılmış olduğu, orkestra md, koro/topluluk şefi veya bakan/bakanlık üst düzey tavsiye/onayıyla gerçekleşen "sürekli misafir sanatçı" kadrosuna dönüştüğü görülmektedir...

Kültür Turizm Bakanlığı opera, orkestra ve topluluklarına Hükümetin duruşunun mesafeli olması nedeniyle yeni kadro tahsis edilmemesi, konservatuar mezunları için özel sektörde istihdamlarına ilişkin yasal bir düzenleme de yapılmaması her yıl 300'e yakın nitelikli müzik okulu icracı mezununun sigortasız işçiler kervanına katılmasına neden olmaktadır.

Bu müzik okulu/konservatuar mezunlarımızın sorunları yakın gelecekte önümüze dağ gibi yığılacaktır. Belki de "konservatuar mezunu gişe memuru, otoparkçı vs vs" dönemini yaşamaya başlayacağız.

Bu kadar müzik okulu/konservatuar mezununu meydanlarda ellerinde pankartlarla görmek istemeyiz...

 

 

 
İletişim E-Posta: - Telefon:
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

Müzikte batılılaşma travması “tedavi“ edilebildi mi?..
Türkiye'de Türk Müziği Orkestrası'nı yönetecek şef var mı?..
Topluluktan orkestraya...
Geleneksel Türk müziği tarihine ışık tutacak bu yazı ne zaman yazılmış?..
Para karşılığı akademik yayınlar skandalı…
III. Kuzey Kıbrıs Korolar Festivali’nin ardından...
Müziğin bilimini biraz fazla mı abarttık ne?..
Transistörlü radyodan internet radyosuna ve sonrası…
Müzikolojinin temeli “1. derece kaynak“ bilgileridir…
Tanbur çalgısını unutturanlar…
Toplumsal sorunlarımızı halletmeden temel müzikal sorunlarımızı çözemeyiz…
Türkiye’de Batı müziği olmasaydı, GTM kurumları olmazdı…
Müzik Üniversitesi’nden 2. Güzel Sanatlar Üniversitesi’ne…
Çanakkale Korolar Festivali'nin ardından…
7’sinden 70’ine Türk müziği bütünlüğünde saplantılar/bölünmeler...
El yordamı müzikologları…
“Frankfurt Musikmesse - 2017“ izlenimleri…
Hobi koroları...
Çanakkale'de ateşe kalkmak…
Korolar Festivali'nde ilk kez Geleneksel Türk Müziği Koroları da sahne alacak…
Türkiye'de çalgı yapımcılığı mesleği üzerine...
Türkiye Koro Festivalleri tarihinde bir ilk: Çanakkale Korolar Festivali'ne GTM koroları da katılıyor…
“Geleneksel Müzik Konservatuarı“ üzerine yazmıştık…
Musiki Dergisi akademik teşvik kriterlerini karşılamamaktadır…
Düşen uçaktaki Kızılordu Korosu ve Koro Söyleme üzerine…
Plaklar, 20. yy. müziğinin tanıkları…
Osmanlı Muzika-yı Humayun ve Pakistan Cumhurbaşkanlığı Orkestrası…
Türk Musikisi Federasyonu'nun İstanbul'da toplanması üzerine...
GTM'de melek üçgeni…
Devlet Korosu Şefinin Yaşamsal Anatomisi…
Sanatta ücret iadesi…
Koro müziği yükselen değer...
Bravo Sayın Başkan…
Biri okunmuyor, birine yazı gelmiyor...
Devlet Kültür Paketi 2016 ve 2007 tarihli yazımız: “Her ilimize değil, her ilçemize yarı profesyonel koro“…
Geleneksel Türk müziğinde “Açı“ …
Orhan Gencebay ile TMDK'da söyleştik…
Müzik varsa müzik eleştirmeni de vardır...
Doğudan müzik ithaline beş kala...
Ayrıştırmak lazım…
Emek Sineması restorasyonu tamamlandı…
GTM amatör koroları faydalı mı, zararlı mı?..
Fotoğraftan “Ortak Kültürel Coğrafya Orkestrası“na…
Beş maddenin çağrıştırdıkları…
Müzikte ilk ve orta öğretim…
Öykünmeden intihale...
İyi ki Devlet Koroları var...
II. Kanun Sempozyumu ve Festivali ardından...
Divan Orkestrası...
Sokaktaki sevgisizlik...
Misafir sanatçılar için Muhalefet'ten kanun teklifi...
Panayot Abacı belgelediği dönemi kapattı…
Türk keman virtüözü Muhammed Yıldırır’ın Guinnes rekoru…
Müzik ile tedaviden heavy metalcilerin aklanmasına...
“Şarkı / Beste Yarışmaları“ sonuçlarının toplum yansımaları…
Bitlisli elektro gitar yapımcısından, İzmirli metal profil saplı bağlama yapımcısına...
Ali Rifat Çağatay, Şark Musiki Cemiyeti, Süreyya Paşa...
Seçim 2015'de partilerin müziğe yaklaşımı...
Geleneksel Türk müziğinde repertuar dersi nasıl olmalı?..
Yegane dostları okumayanlardır...
Şeyh El Ud, Suudi Arabistan’da…
Türk pop müziğini arabeskten sıyıran besteci: Kayahan...
Eski gazinolara özlemin konseri...
Geleneksel Türk müziği çalgılarınca oluşturulmuş çoksesli oda müziği kümeleri ve uluslararası sergileme bilinci...
Her ile değil, her ilçeye yarıprofesyonel korolar...
Musiki kelimesinin şapkacıları...
Müzik uğraşanlarını değerlendirme boyutu...
Ben pişirdim, sen ye!..
Kültürün ekonomiye katkısı…
“La” nasıl oldu “Neva” ?..
Müzik ağaçlarından filizlere çabalar…
Geleneksel Türk müziğinde 'Pruning' strategy ...
Devlet Korosu Şefinin Yaşamsal Anatomisi...
Nerde o “Hayal Gibi Ezgiler“...
Sempozyum dönüşü...
Eurovision'dan Turkvision'a değişen nedir?..
Bağlama satılan ilk TV reklamı...
Notayı konuşturamayanlar...
Cumhuriyet müzik tarihimizdeki dargınlıklardan güncel kesit...
Diğer Yazarlar

Sedef ve sedefkârlık üzerine…
Yeni bir "Müzik Tarihi Kitabı" vesilesiyle…
Nida Tüfekçi’nin Öğrencisi Olmak!..
Müzik piyasası!..
Koro sendromu…
Fazıl Say'ın müzikte dostluk tahayyülü ve yanılgıları… Gökmen Özmenteş
Müzikte batılılaşma travması “tedavi“ edilebildi mi?..
Müzikoloji ve Abdülkadir Meragi’nin hayaletleri...
SİPSİ [çalgısı] ve SİPSİ [sözcüğü] ÜZERİNE...
Günün Sözü
UFO, Altın Çağ, köylüye klasik müzik sevdirmek, müzik ile tedavi etmek vs gibi konuların savunucuları eğer gerçekten gelişselerdi, 21.yy'da mesleklerini ve söylemlerini hala yürütüyor olamazlardı…
()

Yazarlar 
Röportajlar
Etnomüzikoloji Dergisi’nin 2. sayısının yayını üzerine Fırat Kutluk ile röportaj...
Ayhan Sarı: Dergiden önce Etnomüzikoloji Derneği’nin kuruluş öyküsüyle başlayalım mı? Fırat Kutluk: Etnomüzikoloji Derneği ...
»
»
»
Tarihte Bugün
Arşiv Arama
Facebook
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Reklamlar
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,30ms